به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۳۲۹۱۵۶

عصرجدید یک شوی‌بی‌مزه و یک شوخی‌تلخ است

عصرجدید یک شوی‌بی‌مزه و یک شوخی‌تلخ است
گروه فرهنگی: کیوان کثیریان، منتقد سینما، در یک نوشتار اینستاگرامی، در واکنش به حاشیه‌های «عصر جدید»، این برنامه را بی‌محتواتر و ضعیف‌تر از آن خواند که بخواهد مورد نقد قرار بگیرد.

او نوشت:«اصولا نمی‌توان برنامه «عصرجدید» را یک برنامه استعدادیابی با معنای واقعی‌اش دانست. فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران بیش از آن‌که استعدادهایش را جذب کند، یا له‌شان می‌کند یا فراری‌شان می‌دهد و در چنین جامعه‌ای، استعدادیابی از معنای واقعی‌اش تهی است. مباحثی مثل تحقق آرزو‌های محال، ایجاد فرصت برای افراد با استعداد و ایجاد فرصت برابر میان طبقات مختلف و جنسیت‌ها و قومیت‌ها با فرض بالا، اساسا موضوعیت ندارند و طرح کردن‌شان شوخی به‌نظر می‌رسد. ممنوعیت‌های بی‌اساس برای زنان و نوازندگان را هم علاوه کنید.

در جامعه‌ای که به زنان بلیت می‌فروشند و بعد به ورزشگاه راه‌شان نمی‌دهند و اسپری فلفل به چهره‌شان می‌پاشند، شوی بی‌مزه‌ای مثل «عصر جدید» نه یک شوخی تلخ، که یک توهین برخورنده است.از این رو بیایید از ضعف و بی‌منطقی قضاوت داوران، روند منکوب کردن استعدادها، فاجعه‌ای اعصاب خردکن به‌نام احسان علیخانی، شیوه بدِ اجرایی مسابقه و ... بگذریم.»

پخشِ فصل سوم برنامه «عصر جدید»، با اجرای احسان علیخانی و داوری امین حیایی، مجید اسماعیلی، کارن همایونفر و ژاله صامتی، از نخستین روز تعطیلات نوروز، روی آنتن شبکه سه رفته است.اظهار نظر ژاله صامتی درباره لهجه محلی یک خواننده جوان و سخنان انتقادی کارن همایونفر از یک شرکت‌کننده افغانستانی، از حاشیه‌های فصل سوم «عصر جدید» بوده است.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: برنامه عصرجدید
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها