به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۳۲۹۳۸۵

مطالعه ناسا درباره امواج صوتی در مریخ

مطالعه ناسا درباره امواج صوتی در مریخ
گروه علمی:یافته جدید ناسا در ارتباط با امواج صوتی در مریخ ممکن است پیامد‌هایی در راه اندازی سکو‌های ارتباطی در سیاره سرخ داشته باشد.مطالعه صدا‌های مختلف ضبط شده توسط مریخ نورد استقامت ناسا در مریخ نشان داد که امواج صوتی در سیاره سرخ رفتار متفاوتی دارند.

 این مطالعه نشان داد که صدا در مریخ بسیار کندتر از روی زمین حرکت می‌کند. تحقیقات جدید به اطلاعات غیرمنتظره‌ای را به ما دادند که این اطلاعات می‌توانند پیامد‌هایی را در راه‌اندازی پلت‌فرم‌های ارتباطی در مریخ داشته باشد. با این حال، کاهش سرعت امواج صوتی منطقی است، زیرا سرعت صوت بیشتر به چگالی جوی بستگی دارد. جو مریخ نازک‌تر از جو زمین است و از این رو حرکت امواج صوتی کندتر می‌شود.

صدا معمولاً با سرعت ۳۴۳ متر در ثانیه روی زمین حرکت می‌کند. اما برخی از مطالعات بیان کرده اند که آن‌ها با سرعت ۱۴۸۰ متر در ثانیه در محیط بسیار متراکم‌تر مثل آب حرکت می‌کنند. بنابراین، امواج صوتی با حرکت به یک محیط متراکم‌تر سرعت می‌گیرند و زمانی که به یک محیط نازک‌تر حرکت می‌کنند، سرعت خود را کاهش می‌دهند. مریخ دارای جوی است که بیش از ۱۰۰ برابر نازکتر از جو زمین بوده و بیشتر از دی‌اکسید‌کربن تشکیل شده است.

مطالعه امواج صوتی از مریخ همچنین نشان داد که صدا‌های مختلف در جو مریخ رفتار متفاوتی دارند. صدا‌های کم ارتفاع حدود ۲۴۰ متر در ثانیه حرکت می‌کنند، در حالی که صدا‌های بلندتر با سرعت ۲۵۰ متر در ثانیه در سیاره سرخ حرکت می‌کنند. دانشمندان ناسا گفتند که این پدیده قبلا هرگز تجربه نشده بود. دانشمندان این یافته‌های خود را در مجله Nature منتشر کردند.

باپتیست چید یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: "مریخ به دلیل فشار کم جو بسیار ساکت است. اما این فشار در فصول مختلف در مریخ تغییر می‌کند. این بدان معناست که مریخ می‌تواند در ماه‌های پاییز مریخی پر سر و صداتر شود. " باید اشاره کرد که مریخ نورد استقامت به همراه هلیکوپتر نبوغ در ژوئیه ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شد. آن‌ها به دنبال نشانه‌هایی از زندگی باستانی در سیاره سرخ هستند.
برچسب ها: ناسا مریخ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها