به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۳۲۹۴۹۷

راه اندازی «اینترنت مستقل» در هند کلید خورد

راه اندازی «اینترنت مستقل» در هند کلید خورد
گروه فناوری:استفاده مسلحانه از اینترنت توسط پلتفرمها طی درگیریهای روسیه و اوکراین، توجهات را به قدرت رسانه های اجتماعی جلب کرد. در همین راستا هند مشغول آماده سازی یک چارچوب امنیت سایبری جدید است.استفاده از اینترنت به عنوان یک سلاح توسط پلتفرم‌های بزرگ فناوری طی درگیری‌های روسیه و اوکراین، توجهات را به قدرت رسانه‌های اجتماعی جلب کرد. در همین راستا هند مشغول آماده سازی یک چارچوب داده و امنیت سایبری جدید است.

با توجه به اقدامات شرکت‌های بزرگ فناوری، نارندا مودی نخست وزیر هند خواستار تجدید تمرکز بر اینترنت مستقل در هند شد. به گفته راجیف چاندراسخار وزیر الکترونیک و فناوری ارتباطات هند در واقع این خواست به معنای تمرکز بر کاهش وابستگی به سرویس شرکت‌های بزرگ است.او با اشاره به آنکه بانک‌های روسی و زیر مجموعه‌هایشان از شبکه بین المللی سوئیفت ممنوع شده‌اند، گفت: به دلیل بنیان‌های متکی به خودی که دولت هند ایجاد کرده، اگر کشور در موقعیتی مشابه قرار گیرد جایگزین‌هایی برای این ترتیبات جهانی داشت.

وزیر الکترونیک و فناوری ارتباطات هند در ادامه افزود: اگر ما فقط به سوییفت متکی بودیم، هیچ فعالیتی نمی‌توانستیم انجام دهیم. اما ما UPI ( پلتفرم‌های فناوری مالی) در هند داریم که اتکای ما به سیستم‌های بین المللی مانند سوییفت را برای انتقال پول کاهش می‌دهد. تفکر خودکفایی به ما نشان می‌دهد نباید به این اتکا کنیم که اینترنت هند فقط توسط پلتفرم‌های بزرگ فناوری کنترل شود یا تحت تاثیر آنها قرار گیرد.

به گفته او چنین اقداماتی از سوی شرکت‌ها، کشورها و پلتفرم‌های بزرگ فناوری که مواضع بسیار جانبدارانه را اتخاذ کرده‌اند، منجر به شکاف در شبکه می‌شود.او در ادامه گفت: دو رویداد کاملاً آشکار بودند؛ یکی مسلح سازی اینترنت که همه ما به نوعی از آن آگاه هستیم. مورد دوم شکاف در شبکه است. اینترنت هر روز بیش از قبل با شکاف‌هایی روبرو می‌شود که در نتیجه قدرت برخی از کشورهای غربی به وجود آمده‌اند. این پلتفرم‌ها اکنون قدرت برتر شده‌اند و در صورت بروز اختلاف میان دو کشور مسلح می‌شوند و هیچ قانونی برای جلوگیری از آنها وجود ندارد.
برچسب ها: اینترنت هند
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها