به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۲۹۵۷۹

بحران میان تشکیلات خودگردان و بایدن

بحران میان تشکیلات خودگردان و بایدن
گروه بین الملل: یک رسانه عبری زبان از شکل‌گیری بحران میان تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت آمریکا به دلیل بدعهدی واشنگتن در بازگشایی کنسولگری قدس پرده برداشت.
 روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" در گزارشی نوشت که سفر اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به رام الله و دیدار او با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در راستای مخفی نگه داشتن بحران در روابط میان دو طرف صورت گرفت.این روزنامه نوشت که تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت المقدس شرقی  ناامید شده است؛ به ویژه اینکه دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بازگشایی آن را به اجرای اصلاحات در نظام سیاسی فلسطین و توقف پرداخت حقوق به خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی کرده است.
این رسانه همچنین گزارش داد: موضع آمریکا در این زمینه تحت تاثیر موضع اسرائیل قرار گرفته و همین مسئله بیانگر خشم فلسطینی‌ها از دولت بایدن است."یسرائیل هیوم" در ادامه آورده است: تشکیلات خودگردان می‌داند که آمریکا دو دستی کنسولگری قدس را تقدیمش نخواهد کرد و علی‌رغم تنش در روابط میان دو طرف و خشم این تشکیلات از بدعهدی بایدن، اما فلسطینی‌ها نمی‌خواهند این بحران را آشکار کنند و ترجیح می‌دهند که آن را حتی‌ الامکان بی‌سر و صدا مدیریت کنند.در این گزارش آمده است: با این حال، در میان فلسطینی‌ها افرادی وجود داردند که معتقدند؛ دولت بایدن ممکن است در اقدامی ناگهانی و بر اساس شروط دیگری کنسولگری آمریکا در قدس را بازگشایی کند.



 
برچسب ها: فلسطین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها