به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۳۲۹۵۸۹

تعطیلی نانوایی‌های بربری در ماکو به علت نماد صبحانه بودن در ماه رمضان!

تعطیلی نانوایی‌های بربری در ماکو به علت نماد صبحانه بودن در ماه رمضان!
گروه جامعه: روز گذشته دادستان کل کشور اعلام کرد که با روزه‌خواری در ملاءعام باید برخورد کرد و در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی نیز برخورد با روزه‌خواران ابلاغ شد، اما ظاهرا این دستور، برای برخی بسیار خوش آمده و تا بالاترین حد آن پیش رفته‌اند؛ چنانچه خبرهای از شهرستان ماکو رسیده که نشان می‌دهد نانوایی‌های بربری با ابلاغیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در شیفت صبح در ماه رمضان تعطیل شده‌اند، چراکه نان بربری در شهرهای آذری نماد صبحانه است!!

الله‌وردی حسن زاده رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه هم خبر را تایید کرده و گفته «در ماه رمضان پخت نان لواش طبق روال قبلی از ساعت ۶ صبح تا اتمام سهمیه ادامه خواهد داشت و واحد‌های نانوایی بربری، نان روغنی و سنگک نیز موظف هستند از ساعت ۱۵ بعد از ظهر تا نیم ساعت قبل از افطار اقدام به پخت نان کنند.»

این یعنی پخت نان لواش ایرادی ندارد، اما نان بربری و روغنی و سنگگ ایراد دارد!! برای پیگیری ماجرا با حجت پام عضو شورای شهر ماکو گفت‌وگو کردیم. او به رویداد۲۴ می‌گوید: از روز گذشته نانوایی‌های بربری در صبح تعطیل شدند و شنیده شده چون نان بربری به نوعی نماد صبحانه است، در ماه رمضان در شیفت صبح باید تعطیل باشند. اعلام شده این ابلاغیه از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوده است.وی ادامه داد: من پرس و جو کردم و متوجه شدم مثل اینکه چندسال است که این مصوبه ابلاغ شده است، اما در اجرای آن تعلل می‌شد. اما امسال دیگر مصوبه را اجرایی کرده‌اند اما واقعا نمی‌دانم هدفشان از این موضوع چیست. ولی اعتراض‌ها خیلی زیاد شده است و گفته‌اند شاید فردا نانوایی‌های بربری را باز کنیم.

پام با بیان اینکه ممکن است این اتفاق سلیقه‌ای بوده باشد، گفت: حتی اگر سلیقه‌ای هم بوده، ولی این اتفاق اجرایی شده و هیچ نانوایی بربری از صبح باز نیست و از سوی اصناف به آن‌ها گفته‌اند به هیچ عنوان نمی‌توانید در شیفت صبح کار کنید و آن‌ها را به جریمه سنگین و پلمپ کردن نانوایی تهدید کرده‌اند.عضو شورای شهر ماکو ادامه داد: مردم آنقدر به من زنگ و پیامک می‌زنند و واقعا نمی‌دانم باید چه جوابی به آنها بدهم! خیلی از مردم از اورمیه و خوی هم پیام می‌دهند و می‌گویند در آنجا هم همین وضعیت در حال اجرا است و واقعا وضعیت عجیبی است.
مرجع : رویداد24

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۸:۵۴
درماه رمضان نمی شود که مردم هم مهمان خدا باشند و هم اختیار خودشان را داشته باشند. باید اختیار خود را به نمایندگان خدا بسپارند. (385483)
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۰۸:۰۱
چرا در ترکیب این آقایان تغییری داده نمی شود؟ یکی نان بربری را نماد صبحانه می داند؛ دیگری تصور می کند جنگ های قرن بیست و یکم مثل جنگ های دوره جومونگ است؛ یکی دیگر بیست سی نفر را با هزینه بیت المال جمع می کند که او را عمار صدا کنند و به خیال خام خودش، خود را برای جانشینی آماده کند. انشاءالله بنده و ایشان هر دو فدای رهبر شویم. (385493)
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۰۹:۰۳
تفکرطالبی (385495)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها