به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۳۲۹۷۷۶

استفاده از راننده‌های غیررسمی در برخی از مدارس

استفاده از راننده‌های غیررسمی در برخی از مدارس
گروه جامعه: مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور نسبت به دریافت هزینه‌های بالا توسط رانندگان سرویس مدارس واکنش نشان داد.به گزارش ایلنا، «مرتضی ضامنی» مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در واکنش به دریافت هزینه‌های بالا توسط رانندگان سرویس مدارس اظهار کرد: در حوزه سرویس مدرسه در دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد، چالش داشتیم و باعث شد که ساختار رسمی سرویس مدرسه به آن شکلی که باید صورت نگیرد. 
 
او ادامه داد: امسال با توجه به اعلام بازگشایی مدارس با دو حوزه سرویس مدارس رسمی و غیررسمی مواجه هستیم. در خصوص سرویس مدارس رسمی، تمامی مدارس و آموزش پرورش‌های شهرها می‌توانند نیاز خود را بر بستر سامانه سپند و یا مراجعه فیزیکی به شهرداری و سازمان تاکسیرانی شهر مربوطه اعلام کنند و آن‌ها ناوگان مورد نیاز را پس از بررسی به تعداد مورد نیاز و با نرخ مصوب شورای اسلامی هر شهر در اختیار والدین قرار می‌دهند.  ضامنی ادامه داد: اما برخی از مدارس متاسفانه فرایند سرویس مدارس غیررسمی را برای این چند وقت در دستور کار خود قرار دادند و قاعدتا سازمان تاکسیرانی در این زمینه نمی‌تواند پاسخگو باشد. 
 
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور تاکید کرد: در حوزه سرویس مدرسه رسمی، زمانی که آموزش و پرورش نیاز هر مدرسه‌ای را به شهرداری اعلام کند، درخصوص راننده سرویس استعلام شده و قیمت براساس نرخ مصوب شده از سوی شورای شهر در اختیار مدارس قرار می‌گیرد. هر سرویس غیررسمی که در این چارچوب نباشد را آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.  ضامنی در پاسخ به اینکه آیا خانواده‌ها می‌توانند نرخ مصوب سرویس مدارس را از طریق سامانه سپند دریافت کنند، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و عدم بازگشایی مدارس قیمت‌ها در سامانه سپند بارگذاری نشد، اما در شهرداری هر شهری، نرخ مصوب در درگاه اینترنتی آن شهر وجود دارد و می‌توانند از جزئیات آن آگاه شوند.


او درباره اعلام موارد تخلف در افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس گفت: اگر تخلف در نرخ کرایه در حوزه ناوگان رسمی است که توسط شهرداری تامین شده است، والدین در شهرداری شهر مربوطه گزارش تخلف را ثبت کنند و مسئله در کمیته‌های انضباطی بررسی می‌شود، اما مدارسی که از سرویس‌های غیررسمی استفاده می‌کنند، آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.  مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور درباره حداکثر تعداد مجاز دانش‌آموزانی که سرویس‌های مدرسه می‌توانند سوار کنند، گفت: در حال حاضر همان پروتکل ۵۰ درصدی اجرا می‌شود و دستورالعمل جدیدی به ما اعلام نشده است. البته درباره این زمینه استعلام کردیم و منتظر پاسخ هستیم و تا زمانی که جواب را به ما اعلام کنند رانندگان بر همان مبنای ۵۰ درصدی مجاز به سوار کردن دانش آموزان هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها