به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۳۲۹۸۵۴

دوره آموزش سربازی چند روزه شد؟

دوره آموزش سربازی چند روزه شد؟
گروه جامعه: دوره خدمت آموزش سربازی مهمترین دوره‌ای است که در پادگان‌های آموزشی و مراکز خدمت سربازی برگزار شده و هدف از آن ارائه آموزش‌هایی از قبیل اسلحه‌شناسی، تیراندازی، رژه ، مسیریابی در شب و روز و از همه مهمتر نظم پذیری است؛ اصول و قواعدی که یکی از بخش‌های خدمت نظام وظیفه را به خود اختصاص داده و همه مشمولان باید این دوره را بگذرانند؛ چه امریه داشته و چه عازم خدمت در پادگان باشند.

اهمیت دوره آموزشی در میزان یادگیری سرباز با مفاهیم آموزش‌های نظامی است چراکه آموزش‌های تخصصی باعث می شود که آمادگی جسمی و روحی سرباز برای گذراندن دوره سربازی در مناطق مختلف بیشتر شده و سرباز در صحنه عملیاتی آمادگی کامل و لازم را داشته باشد.

اما مسأله مهم، در دو سال اخیر کاهش مدت دوره آموزش سربازی در چند مقطع به دلیل وضعیت کرونایی غالب در کشور و افزایش سویه‌های مختلف کرونایی بود که دوره آموزش سربازی را در مقاطعی به ۳۰ روز تقلیل داد.
پیگیری از مسوولان مربوطه درخصوص آخرین وضعیت دوره سربازی و تغییرات مدت آموزش، حاکی از آن است که با توجه به واکسیناسیون سراسری کرونا و بازگشت شرایط عادی به جامعه، مدت دوره آموزش سربازی به همان ۴۵ روز قبل از دوران کرونا بازگشته و در تمام مراکز آموزشی و پادگان‌های نیروهای مسلح اعم از انتظامی‌،ارتش، سپاه و وزارت دفاع بدون تغییر در حال اجرا است.
مرجع : فارس
برچسب ها: سربازی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها