به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۲۹۹۰۲

افزایش ۱۹.۶۶درصدی درآمدهای گردشگری قطر

افزایش ۱۹.۶۶درصدی درآمدهای گردشگری قطر
گروه اقتصادی: درآمدهای گردشگری قطر طی سال ۲۰۲۱ به ۴.۲۶۲ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل از آن که ۳.۵۶۱ میلیارد دلار بود، رشد ۱۹.۶۶ درصدی داشته است.به گزارش ایلنا، داده‌های بانک مرکزی قطر نشان می‌دهد که هزینه‌های قطر برای گردشگری خارج از کشور به ۱۰.۰۳۳ میلیارد دلار رسید، در حالیکه این رقم در سال۲۰۲۰، ۶.۷۴۰ میلیارد دلار بوده است.

داده‌های این بانک نشان داد که هزینه‌های گردشگری خارجی قطر در سال ۲۰۲۱ بین ۲.۹۷۰ میلیارد دلار در سه ماهه اول و ۲.۹۷۷ میلیارد دلار در سه ماهه دوم، ۲۲۳۲ میلیارد دلار در سه ماهه سوم و ۱۸۵۳ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم بوده است.

بانک قطر افزایش هزینه‌های گردشگری را ناشی از تسریع واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در سطح جهانی تا پایان سال ۲۰۲۰، پذیرش بیش از یک واکسن برای این ویروس توسط سازمان جهانی بهداشت و بازگشت خطوط هوایی دانست.براساس این گزارش؛ درآمدهای گردشگری قطر طی سال ۲۰۲۱ به ۴.۲۶۲ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل از آن که ۳.۵۶۱ میلیارد دلار بود، رشد ۱۹.۶۶ درصدی داشته است.

قطر با ۱ میلیارد و ۳۵۵ میلیون دلار بیشترین ارزش درآمدهای گردشگری داخلی را در سه ماهه اول سال گذشته به ثبت رساند و پس از آن در سه ماهه دوم ۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار و سه ماهه چهارم ۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار و درآمد سه ماهه سوم ۹۱۴ میلیون دلار بوده است
برچسب ها: گردشگری قطر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها