به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۳۲۹۹۷۶

ماجرای حضور وزیر نفت در مجلس چه بود؟

ماجرای حضور وزیر نفت در مجلس چه بود؟
گروه اقتصادی: جواد اوجی، وزیر نفت دیروز به کمیسیون انرژی مجلس رفت و گزارشی درباره عملکرد هفت ماهه و برنامه‌های آینده این وزارت‌خانه ارائه داد.در این جلسه، وزیر نفت و معاونانش، مدیر شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی حضور داشتند.

وزیر در کمیسیون انرژی چه گفت؟
فریدون عباسی دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در همین باره  می‌گوید وزیر نفت در این جلسه برنامه خود برای فروش نفت را ارائه داد. به طور کلی درباره سیاست‌های وزارت‌خانه صحبت شد. بحث گاز و سرمایه‌گذاری در حوزه گاز را ادامه دادیم و در پایان درباره سیاستگذاری در حوزه پتروشیمی‌ها صحبت کردیم.او ادامه می‌دهد: به جز این، بحث‌های اوپک و اوپک‌گازی را مطرح کردیم و وزیر نفت ارزیابی هفت ماهه خود را ارائه داد و از برنامه‌های آینده خود هم صحبت کرد.

مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم اظهاراتی درباره بحث گاز در این جلسه داشت. او گفت: بر اساس سیاست‌های اعمال شده در سال گذشته، صرفه‌جویی روزانه حدود ۲۸ میلیون مترمکعب در روز در حوزه گاز طبیعی داشتیم که عدد قابل توجهی است. بخشی از این به کمک قانون بودجه سال گذشته انجام شده است. در این قانون، مشترکان کم‌مصرف تشویق و مشترکان پرمصرف تنبیه می‌شدند.

یکی از مباحث بحث‌برانگیز در چند روز اخیر، بحث پتروشیمی میانکاله و همچنین انتقادات اقتصادی و زیست محیطی وارده به آن بود. این بحث در کمیسیون انرژی هم دنبال شد. رئیس کمیسیون انرژی درباره این پروژه خاطرنشان می‌کند: انتخاب مکان مناسب برای چنین پروژه‌هایی، سخت است‌. کارشناسان زیادی بر این پروژه کار کرده‌اند. همه مسائل فعالان محیط زیستی مد نظر بود و بقیه مسائل و مبحث‌ها هم جنبه کارشناسی دارد.
برچسب ها: وزیر نفت مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها