به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۳۰۳۲۵

۴ پرونده جنایی در یک آخر هفته

۴ پرونده جنایی در یک آخر هفته
گروه حوادث:۲ روز آخر هفته گذشته با گشوده شدن ۴ پرونده جنایی همراه بود که روی میز قاضی ویژه قتل عمد قرار گرفت و عوامل برخی از این جنایت‌ها خیلی زود دستگیر شدند. اولین حادثه جنایی ساعت ۴ بامداد پنج شنبه گذشته در خیابان شهید سختری منطقه خواجه ربیع مشهد هنگامی رخ داد که جوان ۳۷ ساله ای مقابل منزلش هدف سه ضربه چاقو قرار گرفت و نقش بر زمین شد.
 
دقایقی بعد با مرگ این جوان، تحقیقات قضایی آغازشد و با صدور دستور ویژه ای از سوی قاضی محمود عارفی راد ادامه یافت و مشخص شد که وی در نزاع با فرد دیگری به قتل رسیده است، بنابراین تحقیقات و ردیابی های اطلاعاتی کارآگاهان اداره جنایی وارد مرحله جدیدی شد تا این که در ساعات پایانی شب ماموران انتظامی موفق شدند عامل این نزاع مرگبار را دستگیر کنند.این متهم ۳۵ ساله در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و سپس با دستور قاضی ویژه قتل عمد برای ادامه تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
مردی همسرش را کشت
دومین جنایت نیز عصر پنج شنبه گذشته در بولوار توس مشهد زمانی لو رفت که دختری از بیرون به منزل بازگشت و با جسد بی جان مادرش روبه رو شد. او فریاد زنان از همسایگان کمک خواست اما بررسی ها نشان داد که زن ۴۵ ساله علایم حیاتی ندارد.لحظاتی بعد گروهی از نیروهای کلانتری سپاد مشهد به فرماندهی سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری) عازم محل وقوع حادثه شدند و با تایید درستی خبر، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند.

بررسی های بازپرس شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در محل جنایت بیانگر آن بود که زن ۴۵ ساله اختلافات شدیدی با همسرش داشت و هم اکنون نیز اثری از همسر وی نیست. دختر مقتول به قاضی عارفی راد گفت: ما در بیرون از منزل بودیم و پدر و مادرم در خانه تنها بودند، وقتی به خانه بازگشتم شالی را دیدم که دور گردن مادرم پیچیده شده و پیکر وی در کف اتاق افتاده بود.
 
همسر ۴۸ ساله این زن بلافاصله با دستور قضایی تحت تعقیب قرار گرفت و ردیابی ها مشخص کرد که او به طرف شهرستان قوچان حرکت می کند. به همین دلیل مراتب به یگان های انتظامی گزارش شد ولی متهم به قتل ساعتی بعد خود را به کلانتری قوچان معرفی کرد و پرده از قتل همسرش برداشت. با انتقال این متهم به مشهد، بررسی های کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی برای ریشه یابی این جنایت هولناک ادامه یافت.

جنایت مسلحانه در اندروخ
هنوز تحقیقات قضایی و پلیسی درباره جنایت های روز پنج شنبه گذشته وارد جزئیات نشده بود که دقایق اولیه بامداد روز جمعه، خبر تکان دهنده قتل مسلحانه در روستای اندروخ، قاضی ویژه قتل عمد را به روستایی در اطراف مشهد کشاند. با حضور مقام قضایی در محل مشخص شد که مرد مغازه دار مقابل چشمان فرزندان خردسالش هدف شلیک گلوله قرار گرفته است.

در حالی که کودکان ۷ و ۳ ساله از شدت ترس اشک می ریختند، پیکر غرق در خون خواربار فروش به مرکز درمانی انتقال یافت اما او هیچ گونه علایم حیاتی نداشت و به قتل رسیده بود. بررسی های بامدادی قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب نشان داد که مهاجم ناشناسی، مرد مغازه دار را با شلیک گلوله مجروح کرده و از محل گریخته است.به همین دلیل تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی برای شناسایی مهاجم یا مهاجمان مسلح آغاز شده است.

قتل یا خودکشی با چاقو؟
در حالی که رسیدگی به پرونده جنایت مسلحانه زیر ذره بین تحقیقات قضایی قرار داشت، مرگ راننده ۳۰ ساله ای در پشت فرمان خودروی زانتیا، پرونده دیگری را روی میز قاضی ویژه قتل عمد مشهد گشود.بررسی های تخصصی قاضی عارفی راد درباره ماجرای مرگ مشکوک راننده جوان که عصر روز گذشته در بولوار «نماز» رخ داد، حکایت از آن داشت که مردی پشت فرمان خودرو   با ضربه چاقو به ناحیه قفسه سینه جان باخته است.

همسر جوان راننده مذکور که در صندلی جلو نشسته بود، درباره این حادثه تلخ به قاضی ویژه قتل عمد گفت: همسرم در حال رانندگی بود که ناگهان عصبانی شد و با چاقو ضربه ای به سینه خودش زد که بر اثر خون‌ریزی شدید جان سپرد.تحقیقات بیشتر درباره زوایای پنهان چهار پرونده جنایی که طی دو روز در مشهد گشوده شد، همچنان ادامه دارد.
مرجع : روزنامه خراسان
برچسب ها: قتل حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها