به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۳۰۳۴۷

آموزش‌وپرورش نقشی‌درعدم تعطیلی مدارس ندارد

آموزش‌وپرورش نقشی‌درعدم تعطیلی مدارس ندارد
گروه جامعه: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: از آنجایی که آموزش و پرورش مجری مصوبات است، نقشی در تعطیل شدن یا نشدن مدارس ندارد.صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در واکنش به دوگانگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرایط آلودگی اخیر تهران که از یک سو توصیه می‌شود در و پنجره‌ کلاس‌های مدارس باز باشد و از طرفی به سبب آلودگی هوا توصیه اکید می‌شود که درب و پنجره کلاس‌ها بسته باشد، اظهار کرد: تا آنجایی که ما اطلاع پیدا کردیم و استانداری تهران اعلام کرد، از پیک آلودگی هوا در حال عبور هستیم و شدت آلاینده‌ها در حال کاهش است. همچنین سرعت باد و خروج توده از شهر تهران و شهرستان‌های استان به گونه‌ای است که بتوان آموزش‌ها را حضوری دنبال کرد. 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اینکه اما دانش آموزان هم اکنون در کلاس‌ها هستند و شرایط هوا نیز در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد و در چنین شرایطی و با وجود کرونا درب و پنجره کلاس‌ها باید باز باشد یا بسته؟ گفت: آنچه که مورد تاکید وزارت بهداشت است، این است که گردش هوا انجام شود. بخش قابل توجهی از مدارس سیستم تهویه الکترونیکی را نصب کردند و بخشی نیز از طریق کولر و باز کردن درب و پنجره و به شکل سنتی این کار را انجام می‌دهند. 

ستاری فرد گفت: تلقی وزارت کشور واستانداری این بود که از شدت آلاینده‌های هوای تهران کم می‌شود و لذا توصیه ما این است که تهویه طبیعی در مدارس مراعات شود. او در واکنش به اینکه با توجه به فراهم بودن بستر آموزش مجازی آیا بهتر نبود آموزش در این شرایط در بستر آنلاین انجام شود؟ اظهار کرد: مرجع تشخیص و تصویب این موضوع آموزش و پرورش نبود و کمیته اضطرار استانداری تصمیم بر این گرفت که آموزش‌ها به صورت حضوری باشد و البته برخی از فعالیت‌های ورزشی و اردوها که در فضای باز انجام می‌شود به حالت تعلیق در آید.

ستاری فرد ادامه داد: آموزش و پرورش مجری مصوبات کمیته اضطرار است و مصوبه به تصویب رسیده برای ما لازم الاجرا است. آموزش و پرورش نقش مستقیمی را در تصمیم گیری نداشت و مرجع تصویب در استانداری بود. 
او در واکنش به اینکه خانواده‌های دانش آموزان انتظار دارند که در چنین شرایطی آموزش و پرورش اثرگذاری بیشتری در تصمیم‌گیری داشته باشد، گفت: براساس قانون مدیریت بحران، تصمیم گیری در این خصوص با وزارت آموزش و پرورش نیست و آموزش و پرورش یکی از اعضا است و در نهایت استانداری باید تصمیم را اعلام کند. با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا از سرگیری آموزش حضوری را تصویب کرد، ما موظف به اجرای مصوبات مراجع بالادستی هستیم. 

ستاری فرد به دانش آموزان توصیه کرد در زمینه مقابله با کرونا مراقبت‌های بهداشتی اعلام شده را رعایت کنند.
وی گفت: در زمینه آلودگی هوا نیز اعلام کردند از ساعت ده صبح به بعد شدت آلاینده‌ها کم می‌شود و در نتیجه نگرانی‌ها کمتر خواهد شد. البته در برخی از استان‌ها اعلام شد، دانش آموزانی که مشکلات قلبی و ریوی دارند در منزل حضور داشته باشند. او گفت: مراقبت‌های بهداشتی ناشی از کرونا آثار آلودگی هوا را تا حدودی کنترل کرد، اما از آنجایی که آموزش و پرورش مجری مصوبات است نقشی در تعطیل شدن یا نشدن مدارس ندارد.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: آموزش و پرورش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها