به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۳۳۰۴۴۳
طرح زنانه-مردانه کردن پارک‌ها در تهران!

اجرای سیاست‌های متحجرانه تفکیک جنسیتی به سبک طالبان در ایران!

اجرای سیاست‌های متحجرانه تفکیک جنسیتی به سبک طالبان در ایران!
گروه جامعه: سایت دویجه‌وله آلمان در گزارشی از ایران نوشت: یک عضو شورای اسلامی تهران از تایید و اجرای زنانه-مردانه کردن برخی از پارک‌های تهران خبر داده و می‌گوید که در این طرح بیش از ۲۰۰ پارک به زنان اختصاص می‌یابد. به گفته او، این تصمیم به دلیل ''تقاضای زیاد مردم''! گرفته شده است!!
محمد آقامیری در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر زنانه-مردانه شدن پارک‌ها در پایتخت ایران را تایید کرد و گفت، شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی از پارک‌ها را ''در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند''
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت، این طرح در حال حاضر در بیشتر پارک‌ها اجرا شده و تا روزهای آینده در سایر پارک‌ها هم اجرا خواهد شد! آقامیری هدف از اجرای طرح یاد شده را ''تامین امنیت زنان''! خواند و تاکید کرد: «مردم کلی اعتراض داشتند که چرا ما یک پارک امن نداریم؟ مادرانی که کودکانشان را برای بازی به پارک‌ها می‌بردند نمی‌توانستند از ترس دزدیده شدن فرزندان‌شان تکان بخورند».
این نخستین بار است که یک مقام رسمی به نقل از ''مردم'' می گوید، در پایتخت جمهوری اسلامی حتی یک پارک امن وجود ندارد و ناامنی به حدی است که مادران نگران ربوده شدن فرزندانشان هستند! 
جداسازی اسلامی
به گفته این عضو شورای اسلامی تهران، شماری از پارک‌های پایتخت به این خاطر زنانه-مردانه شده‌اند که ''یک مادر به دور از چشم نامحرم به راحتی بتواند با فرزندش بازی کند''. 
او از اختصاص بیش از۲۰۰ پارک به زنان خبر داد و گفت که به این ترتیب، ''زنان ما می‌توانند در این پارک‌ها به‌راحتی ورزش، مطالعه و یا با فرزندان‌شان تفریح کنند''.
آقامیری از ''تقاضای زیاد مردم تهران'' به عنوان دلیل اختصاص برخی از  پارک‌های پایتخت به زنان یاد کرد و افزود: «ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم. در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست».
به گفته او، ''یک سری از این پارک‌ها برای همیشه پارک بانوان و مادران و کودکان باقی می‌مانند'' چرا که ''مردان در طول روز سرکار هستند'' اما زنان ''وقت آزاد بیشتری دارند'' و می‌توانند با فرزندان خود به این پارک‌ها مراجعه کنند! به ادعای او، مردم گفته‌اند: در پارک‌های تهران ناامنی به حدی است که مادران از ترس ربوده شدن فرزندانشان نمی‌توانند تکان بخورند!
پارک ویژه زنان در شهرهای مختلف
پیشتر نیز گزارش‌هایی درباره تفکیک جنسیتی در شماری از پارک‌های تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران منتشر شده بود.
شهردار تهران روز ۱۴ فروردین ماه از احداث ۵ پارک ویژه زنان در تهران خبر داده و گفته بود که به این ترتیب، تعداد پارک‌های ویژه زنان در پایتخت ایران به ۱۲ مورد خواهد رسید. علیرضا زاکانی افزود، شهرداری تهران تصمیم دارد تا در هر محله‌ ''یک بوستان و یا بخشی از بوستان محله‌ را به مادران و کودکان اختصاص دهد''.
فاطمه سلیمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ گفته بود که چهار پارک جدید ویژه بانوان در سطح این شهر احداث خواهد شد.
در مشهد چندین پارک و بوستان ویژه زنان راه‌اندازی شده است.
سلیمی گفته بود که برای ''بهسازی امکانات موجود در پارک‌های ویژه زنان در مشهد'' ۲۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است. تیرماه ۱۴۰۰ نیز خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، در گزارشی از احداث هشت پارک ویژه زنان به عنوان ''مهم‌ترین مطالبه زنان کرمانشاهی'' یاد کرد.

عجبا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۰۴:۳۳
متحجر جد و آبادته... (385655)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۳:۳۶
شما چرا بهت فشار اومده؟!!! (385680)
جواد
Canada
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۰۰:۵۲
اتفاقاً تو درست میگی،همان جد و آباد متحجرمان بود که.............. (385705)
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۰۸:۲۶
در زمان انتخابات بعضی از طرفداران سیستم فعلی می گفتند: مخالفان ما جهت ترس مردم و کوبیدن ما می گویند ما پیاده رو ها را تفکیک جنسیتی خواهیم کرد و ....
هم اکنون واضح است که داشتند درست می گفتند ...
به سیستم فعلی می توانیم توصیه کنیم بروید کمی، حداقل کمی تاریخ بخوانید
یا یک مناظره با یک استاد علوم اجتماعی برگزار کنید !!!؟؟؟ (385660)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۰۹:۳۷
کار خوبی می کنه (385664)
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۰۰:۵۰
الان اگه همین کار رو برای مردان می‌کردن هم همین حرف رو میزدی؟ (385704)
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۰۰:۵۸
خیلی خوبه به اسم اسلام دارن اشاعه فمنیسم و مردستیزی میدن ، قشنگ اسلام ناب محمدیه!!، ،، الان اسمش رو هم گذاشته پارک خانواده‌، می‌بخشید پدر جز خانواده‌ نيست؟ یا پسر نوجوان و جوان جز خانواده نيست؟، فقط زن و دختر و کودک جز خانواده اند؟ بعد مگه بچه دزدی فقط توسط آقایان اتفاق می افته، اتفاقا تو پارک ها زنها که راحت تر به بچه ها نزدیک میشن،، به اسم حجاب دارن پدر مردها رو در میارن، هی به زنها باج میدن، با این همه باجی که دادید تا حالا حجاب درست شده؟ نه اسلام رو رعایت میکنید نه قانون اساسی رو (385706)
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۵:۳۵
.........
تاکتیک فرق میکنه ولی هدف یکی است. هیچکدام هم برای کشوری که در آن هستند دلسوز نیستند. آنها یک ماموریت جهانی و سناریوی آخر زمانی برای خود تعریف کردند. (385688)
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۰۳:۰۰
خیلی هم خوب هست همیشه خانواده ها نمی توانند همزمان به پارک بروند تعدادی پارک اختصاصی خانم ها باشه خوب هست ، اینقدذ به خودت فشار نیار ، قرار نیست با هر چیزی مخالفت کنی حالا که در مسند کار نیستید ، وجدان خوب چیزی هست که اصلاح طلبان کمتر دارند بخصوص وقتی طرد شدند (385708)
آذری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۵:۵۲
اینا چون طبق آیه شریفه در قلبشان مرض هست همه را با مغز وقلب بیمار خودشان مقایسه می کنند. و آبروی ایران و اسلام را می برند. (385742)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها