به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۳۰۵۵۷

حمله هوایی اسرائيل به حماه در سوریه

حمله هوایی اسرائيل به حماه در سوریه
گروه بین الملل: سوریه از حمله هوایی اسرائیل به مصیاف در حماه خبر داد و اعلام کرد، برخی از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی رهگیری شدند. گفته می‌شود که در این محل نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وابسته به این کشور مستقر هستند.اسرائیل از شمال لبنان یک حمله هوایی انجام داد و مواضعی در منطقه مرکزی را هدف گرفت.
 حملات اسرائیل در سوریه معمولاً در تاریکی شب صورت می‌گیرد، اما این حمله حوالی ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر در حالی انجام شده که هنوز هوا روشن بوده است.روزنامه "تایمز اسرائیل" نوشته است، سوریه مرتبا ادعا می‌کند که موشک‌های اسرائیل را رهگیری می‌کند، اما تحلیل‌گران نظامی چنین ادعاهایی را رد کرده‌اند.به نوشته این روزنامه، ارتش اسرائیل معمولا درباره حملات خود در سوریه اظهار نظر نمی‌کند، اما اعتراف کرده است که صدها پرواز علیه گروه‌های تحت حمایت ایران انجام داده که تلاش می‌کنند استقرار خود در سوریه را تثبیت کنند. ارتش اسرائیل بارها به محموله‌های تسلیحاتی که گمان می‌رود برای گروه‌های  تحت حمایت ایران ارسال می‌شود نیز حمله کرده است.
بر اساس گزارش‌های محلی، انفجارهایی در نزدیکی شهر مصیاف و مناطق اطراف آن در غرب استان حماه که تحت کنترل دولت سوریه است مشاهده شده است. به نوشته "تایمز اسرائيل"، منطقه اطراف مصیاف که گفته می‌شود، به عنوان پایگاهی برای نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان طرفدار ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، در سال‌های اخیر بارها هدف حملاتی بوده است که عمدتاً اسرائیل را مسئول آن دانسته‌اند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها