به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۳۳۰۶۸۰

احتمالا گرد و غبار تهران، سمت زاکانی نمی‌رود

احتمالا گرد و غبار تهران، سمت زاکانی نمی‌رود
گروه جامعه: روزنامه توسعه ایرانی به نحوه مواجهه شهردار تهران با بحران گرد و خاک اخیر در پایتخت اعتراض کرد. این روزنامه با نقد  علیرضازاکانی نوشت:  روز جمعه، تعداد قابل‌توجهی از مردم در شهرهای ایران و پایتخت‌نشینان شاخص 500 ppm آلاینده ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون را از طریق تنفس هوای آلوده با ریه‌هایی مالامال از گردوغبار تجربه کردند و دامنه این آلودگی به شنبه و یکشنبه نیز گسترش پید کرد.

 نکته جالب این روزها اما غیبت شهردار تهران در هنگامه ریزگردها، بازتاب‌ها و موج اظهارنظرها و واکنش‌ها نسبت به آن بود. علیرضا زاکانی، شنبه درحالی‌که تهران برای دومین روز پیاپی غرق در آلودگی شدید و گردوغبار فراوان بود و شاخص آلودگی ۲۴ ساعت گذشتۀ پایتخت، ۳۳۲ بوده، در توییتی بدون اشاره به تهران غبارآلود و مشکل ریزگردها، از انرژی هسته‌ای سخن گفت.

 او بدون اشاره به آلودگی چند روز تهران نوشت: «دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی، سرمایه ملی مردم ایران است. حفظ و توسعه این دستاوردها، خواست مشترک نظام و همه مردم است. غربی‌ها هیچ‌وقت، نخواهند توانست این خواست تاریخی ملت بزرگ ایران را تغییر بدهند.»

 بسیاری بعد از نوشتن این توییت زاکانی او را به بی‌کفایتی متهم کردند. از سوی دیگر شهردار تهران در جلسه کمیته اضطرار نیز حضور نداشته و همین موضوع بهانه‌ای شد تا رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران هم از عدم حضور شهردار تهران در کمیته اضطرار انتقاد کند.جعفر تشکری هاشمی بیان کرد: در کمیته اضطرار باید شخص شهردار تهران حضور می‌یافت و از حقوق مردم دفاع می‌کرد نه این‌که برخلاف آیین‌نامه دو نفر در این کمیته تصمیم به عدم تعطیلی بگیرند.
برچسب ها: علیرضا زاکانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها