به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۳۰۷۳۹
رابطه مستقیم گرمای هوا و مقابله با بی‌حجابی

اصولگرایان در پارک‌ها دیوار می‌کشند؟

اصولگرایان در پارک‌ها دیوار می‌کشند؟
گروه سیاسی: این هفته در کل کشور، هفته تفکیک جنسیتی و برخورد با بی‌حجابی بود. حسن روحانی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خود در طعنه به رقبای خود گفته بود: «شما آنها را نمی‌شناسید من آنها را می‌شناسم. آنها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده‌رو دیوار بکشند. آنها می‌خواستند پیاده‌رو زنانه و مردانه ایجاد کنند، همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند.»

با استقرار اصولگرایان در تمام بخش‌های کشور از جمله دولت و مجلس و شهرداری‌ها و شورای شهر و سایر نهادها، اما اتفاقی که همه منتظر آن بودند نیفتاد و گزارشی از برخوردهای گشت ارشاد منتشر نشد و حتی در اوایل دولت رئیسی زنان هم به ورزشگاه رفتند و حامیان دولت به طعنه به روحانی می‌گفتند این همان دولتی است که به آن می‌گفتند در پیاده‌روها هم دیوار می‌کشد، با این حال تا پایان اسفند ۱۴۰۰ چنین اتفاقی رخ نداد و گزارشی از برخوردهای تند با بدحجابی منتشر نشد، اما طبیعی بود که چنین اتفاقی نمی‌توانست پایدار باشد و بالاخره پیش‌بینی روحانی به حقیقت نزدیک‌تر شد؛ چه آنکه عدم برخورد با بانوان نه به خاطر آزاداندیشی آنها که بیش از هر چیز به خاطر فصل سرما بود؛ طبیعتا در یکی دو ماه اول استقرار دولت، آنها هنوز جا نیفتاده بودند و بعد از آن هم به خاطر فصل سرما، معمولا بانوان پوشش بیشتری داشتند اما با گرم شدن هوا و نیاز به پوشش آزادانه‌تر، این برخوردها بیشتر شد و در همین بیست روزی که از فروردین ۱۴۰۱ می‌گذرد، اخبار برخورد با بانوان آنقدر در شهرهای مختلف در حال انتشار است که حساب آنها از دست رفته است. احتمالا با گرم‌تر شدن هوا نیز میزان برخوردها بیشتر خواهد شد.
تحرکات و اعتراضات اصولگرایان تندرو نیز برای برخورد با بی‌حجابی با حمایت جدی رسانه‌های این جریان ادامه دارد تا این به ترتیب برخورد با بانوان به نام «درخواست‌های مردمی» انجام شود. در سایت «فارس من» متعلق به خبرگزاری فارس، کمپین‌های متعددی برای مبارزه با بدحجابی راه اندازی شده است. در مهمترین کمپین آن‌ها آمده است «با توجه به تهاجم همه‌جانبه فرهنگی به افکار و عقاید مردم ایران توسط بیگانگان و ترویج ولنگاری فرهنگی توسط آنها، از نهاد‌های مربوطه خواهمشندیم با توجه به پیش‌رو داشتن فصل گرما لطفاً با هر گونه کشف حجاب و بدحجابی‌های نامتعارف برخورد شود.»

این هفته موضوع مقابله با بی‌حجابی با برخورد با گردشگران بیشتر به چشم آمد. در استان هرمزگان اعتراضاتی علیه پوشش مسافران نوروزی انجام شد. مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان به خبرگزاری تسنیم گفته بود «در پی اقدامات غیرقانونی و خلاف عرف و شئون اخلاقی در دو اقامتگاه بومگردی که منجر به جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات عمومی و اعتراض مردم مؤمن و متدین دو جزیره شده، پس از انتشار اخبار و تصاویر آن در فضای مجازی و رصد آن توسط پلیس فتای استان، دادستان‌های عمومی و انقلاب بندرعباس و جزیره قشم به موضوع ورود و علیه مالکان این دو مجموعه اعلام جرم کرده‌اند.»

ظاهرا این برخورد بعد از آن صورت گرفت که تصاویری از رقص و پایکوبی در یکی از اقامتگاه‌های جزیره قشم در فضای مجازی منتشر شده بود. همزمان خبر می‌رسد در یکی از استان‌های جنوبی کشور، صاحبان کشتی که مسافران آن‌ها در لحظه تحویل سال رقصیده بودند، به نهاد‌های امنیتی احضار شدند.این اتفاقات در سایر استان‌ها هم به شکل‌های دیگری تکرار شده است. مهمترین مورد آن در روز‌های اخیر، رقصیدن سه دختر نیشابوری بود که موجب صدور ده‌ها بیانیه از سوی نهاد‌های مختلف محلی شد و در نهایت با صدور قرار بازداشت برای رقصنده‌ها، اعتراضات هم فروکش کرد!

سیدمحمد حسینی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب نیشابور با «ابراز حساسیت موضوع و جریحه‌دار شدن احساسات، افکار عمومی مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران» گفته بود «تیمی متشکل از کارشناسان پلیس فتا با هدایت قاضی کشیک تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد که در همان ساعات اولیه متهمان شناسایی و دستگیر شدند و با توجه به اظهار پشیمانی و عذرخواهی آنان، با قرار تأمین کیفری مناسب، پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت.»

این احضار و بازداشت‌ها در حالی انجام می‌شود که با پایان محدودیت‌های کرونایی، بار دیگر نماز‌های جمعه برقرار شده است و این فرصت در اختیار ائمه جمعه قرار گرفته است تا منویات خود را تبلیغ کنند. در همین جمعه گذشته، امام جمعه تبریز گفته «برخی از گردشگران نوروزی در تبریز اصلا توجهی به حجاب نداشتند، باید به این افراد تذکر داد که مردم تبریز از این وضعیت ناراضی هستند.»

آل هاشم همچنین نسبت به فروش برخی لباس‌های نامناسب هم تذکر داده بود. به صورت اتفاقی یا هماهنگ شده، این صحبت‌ها دقیقا محور سخنرانی نماز جمعه قبل از عید حسینی همدانی امام جمعه کرج بود که او هم نسبت به بدحجابی در کرج تذکر داده بود و از فروش لباس‌های نامناسب انتقاد کرده بود.

روح الله نجابت نماینده اصولگرای شیراز از وضعیت حجاب گردشگران شیرازی گلایه کرده و گفته «اینکه به بهانه گردشگری، بی‌حجابی بخواهد در جامعه ترویج و گسترش یابد به هیچ وجه قابل قبول و پذیرفتنی نیست.»
صحبت‌های نجابت در حالی مطرح شده است که بر اساس پژوهش‌های برخی موسسات، شیراز یکی از سکولارترین شهر‌های ایران است. از نظر سیاسی نیز مردم شیراز عمدتا نگاه مثبتی به نیرو‌های اصولگرا در این شهر نداشته‌اند. با این حال نجابت این مسئله را به گردن سایرین می‌اندازد و می‌گوید «اگر بنا است که به اسم گردشگری بی‌حجابی گسترش یابد من که همواره از گردشگری حمایت کرده‌ام اعلام می‌کنم که چنین گردشگری را نمی‌خواهیم و از چنین گردشگری به هیچ وجه حمایت نمی‌کنیم.»

در میان اخبار برخورد با بی‌حجابی، خبر تفکیک جنسیتی پارک‌های تهران نیز منتشر شد؛ این خبر هم روز شنبه در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد. دوره قبل شورای شهر تهران عضو روحانی نداشت و حالا دوباره نماینده آن‌ها به مدریت شهری بازگشته است. احمد آقامیری روحانی عضو شورای شهر تهران گفته «تهران بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پارک دارد و قرار است در قسمتی از ۳۵۲ پارک حصارکشی شود و مختص مادر و کودک شود که در تمام دنیا این وجود دارد. تعجب می‌کنم این سابقه دیوارکشی چه قدر باید تکرار شود، اصلاح‌طلبان تا کی می‌خواهند این حرف هارا بزنند یک زمانی می‌گفتند انقلابی‌ها بیایند می‌خواهند پیاده رو‌ها دیوارکشی کنند، دیوارکشی شد؟ اصلاح‌طلبان خوراک درست می‌کنند برای رسانه‌های معاند. خجالت نمی‌کشند! ما پارک زنانه و مردانه نداریم. تفکیک جنسیتی برای ضربه‌زدن و سیاه‌نمایی است.»
 
اصولگرایان در موضوع مدیریت فرهنگی خود را صاحب سبک می‌دانند و طبیعتا تمایلی به آنچه هماکنون در جامعه می‌گذرد، ندارند. اگرچه آنها معتقدند برنامه‌ای برای تفکیک جنسیتی وجود ندارد، اما واقعیت چیز دیگری را روایت می‌کند. فصل گرما در راه است و مدیریت واقعی جریان حاکم از این به بعد بیشتر مشخص خواهد شد. 
مرجع : رویداد24

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۲:۵۶
البته توجه دارید که این ترساندن مردم از اصولگرایان دیگر برای اصلاح طلبان رای نخواهد آورد چون مردم از اصلاح طلبها کاملا گذشته اند به دو روش اصلاح طلبها رای می گرفتند یکی ترساندن حاکمیت از اینکه اگر ما تایید صلاحیت نشویم انتخابات کم رونق است که حاکمیت در انتخابات اخیر نشان داد مشارکت هم براش بی اهمیته و یکی هم ترساندن مردم که اگر ما اصلاح طلبها نیاییم اصولگراها شما را خواهند خورد که اینم جواب نمیده و عنصر ترس دیگه جواب نمی دهد نداره برا رای جمع کنی اصلاح طلبان (385726)
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۷:۲۱
در حالیکه کشور و مردم با انواع و اقسام مشکلات سر در گریبان هستند و همه مردم نگران ماه‌های آینده کشور از نظر وضع اقتصادی و معیشتی و عدم توافق هسته ای هستند، ببینید که اولویت اصولگرایان و دولتی ها چه چیزهایی شده. واقعا تأسف باره. معلومه اینها هیچ احترام و ارزشی برای رای و خواسته مردم قایل نیستند و میگن مهم اون چیزیه که ما میخوایم. در حالیکه همه میدونیم این اتفاقات در گذشته هم شکست خورده بود، چه برسه به ارانکه دیگه مردم توجهی به این صحبت‌ها ندارند و لبریز از انتقاد و درد و گلایه از وضعیت خودشان هست (385744)
سیفقزیفص
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۷:۵۵
اصولگرهای..........
شماها فقط ........... از بیت المال را بلدید (385749)
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۲۰:۰۳
به نظرم اصولگراها خیلی بهتر از اصلاح طلب ها هستند. با اصولگراها مردم به ماهیت و ذات خیلی چیزها و خیلی افراد پی خواند برد. (385754)
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۲۰:۱۱
مسئله بی حجابی مسئله حزبی و جناحی نیست که هی میگین اصولگرا اصولگرا یک مسئله ملی و مذهبی هست (385755)
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۲۰:۱۱
مسئله بی حجابی مسئله حزبی و جناحی نیست که هی میگین اصولگرا اصولگرا یک مسئله ملی و مذهبی هست (385756)
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۲۰:۱۲
هر کسی ازاد است گناه کند یا نکند نماز بخواهند یا نخواند روزه بگیرد یا نگیرد ولی وقتی وارد جمع میشود حق ندارد علنی گناه کند و تبلیغ گناه کند و دیگران را به گناه بیندازد (385757)
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۰۵:۲۶
شما را به خدا دیگه اسم حسن روحانی را نیاورید حالمان از این که هست بدتر میشه ، شما اصلاح طلب ها فکر می کنید اگر از ازادی حرف بزنید طرفدار پیدا می کنید اقا جان ما حاضریم همه پیاده رو ها را دیوار بکشند اما پول هایی که در بورس از ما دزدیدن پس بدهند (385764)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها