به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۳۳۰۷۸۲

بیماران بی بضاعت توان تهیه دارو را ندارند

بیماران بی بضاعت توان تهیه دارو را ندارند
گروه جامعه: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست های ارزی در حوزه دارو، تاکید کرد: دهک های پایین جامعه، بازنشستگان و سالمندان به مراتب بیشتر از سایر اقشار در معرض بیماری هستند و بیشترین آسیب را از آشفتگی بازار دارو می بینند.
 
به گزارش ایسنا، صدیف بدری در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تغییر سیاست های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است. کاهش دو میلیارد دلاری بودجه دارو و تغییر ارز برخی داروها از ترجیحی به نیمایی در سال گذشته بنا بر اظهارات مسئولان ذی ربط باعث شد داروهای خارجی تا ۶ برابر افزایش قیمت و همچنین داروهای داخلی افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی هم با کمبود ارز برای واردات مواد اولیه مواجه شدند و متاسفانه شاهد تداوم همین روند در سال جاری نیز هستیم. وزیر بهداشت و درمان در کجای این داستان است؟ دهک های پایین جامعه، بازنشستگان و سالمندان به مراتب بیشتر از سایر اقشار در معرض بیماری هستند و بیشترین آسیب را از آشفتگی بازار دارو می بینند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیا می دانید بسیاری از بیماران بی بضاعت هنگام تهیه نسخه، وقتی با قیمت آن مواجه می شوند، از دریافت دارو صرف نظر می کنند؟ از رئیس جمهور می خواهیم در اسرع وقت به این موضوع ورود کرده  و نسبت به ساماندهی آن اقدام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها