به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۳۳۰۸۴۴

ورود توده گرد و غبار به کشور از فردا

ورود توده گرد و غبار به کشور از فردا
گروه جامعه: سازمان هواشناسی نسبت به انتقال گرد و غبار به ایران از کشورهای همسایه غربی و خیزش گرد و خاک در ۱۶ استان هشدار داد.به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ  از انتقال گردوخاک از کشورهای همسایه غربی و ماندگاری گرد و غبار معلق در هوا از سه‌شنبه(۲۳ فروردین) تا چهارشنبه(۲۴ فروردین) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان وبوشهر خبر داد.
 
در پی انتقال گرد وخاک به کشور کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد دور از انتظار نیست و این سازمان پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز برای کلیه گروه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش شیو فشار سطح زمین و وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا روز سه شنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل خبر داد.
بر اثر حاکمیت این شرایط جوی خیزش گرد و خاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از تردد غیرضروری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه‌کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی، خودداری از فعالیت در ارتفاع از جمله شهرهای بازی، ساختمان‌های در حال بازسازی و احداث، پرواز با پاراگلایدر و سایر فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز در دستورکار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ نیز از افزایش شیو فشار سطح زمین و وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا از سه شنبه تا چهارشنبه(۲۳ تا ۲۴ فروردین)خبر داد.این شرایط جوی روز سه شنبه در استان‌های همدان، زنجان، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، لرستان، مرکزی، قم، تهران، البرز و غرب هرمزگان و روز چهارشنبه در استان‌های مرکزی، تهران، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، لرستان، قم، سمنان، اصفهان، نیمه غربی هرمزگان، قزوین و فارس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به جلوگیری ازآسیب‌های احتمالی احتیاط در ترددهای برون شهری و جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره را توصیه می کند.در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از ماندگاری گردوغبارمعلق در هوا در دوشنبه (۲۲ فروردین) در استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بوشهر، خوزستان، همدان، کرمان، یزد خبر داد.

بر اثر این مخاطره کاهش کیفیت هوا و کاهش دید پیش بینی می شود و سازمان هواشناسی پرهیز از فعالیت‌های غیر ضروری در فضای باز برای کلیه گروه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک را توصیه می کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها