به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۳۰۹۶

قتل همسر برای گرفتن سرپرستی فرزندان

گروه حوادث: کارآگاهان پلیس آگاهی تهران، مردی را که به دلیل پذیرفتن حضانت و سرپرستی فرزندانش، همسرش را کشت، دستگیر کردند.
قتل همسر برای گرفتن سرپرستی فرزندان
در ساعت 21:30 شانزدهم آذر ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یک فقره کشف جسد در آزادراه تهران - پردیس به کلانتری پردیس اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جسد متعلق به زنی ناشناس حدودا 30 ساله است که از ناحیه گردن دارای آثار بریدگی بود. همزمان باکشف جسد زن ناشناس در آزاده راه تهران – پردیس، اعضای خانواده‌ای با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فقدان افراد" کردند.

کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی با بررسی بانک اجساد ناشناس موفق به شناسایی هویت زن ناشناسی (فقدانی) شدند که جسدش در تاریخ شانزدهم آذر ماه سال جاری در آزادراه تهران – پردیس کشف شده بود. با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ (اصابت جسم تیز به ناحیه گردن) پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، اعضای خانواده مقتوله با طرح شکایت از همسر وی عنوان داشتند که مقتوله قصد متارکه از همسرش را داشته است. با توجه به اظهارات خانواده مقتوله، کارآگاهان به محل سکونت «یوسف. ع» (39 ساله) مراجعه و اطلاع پیدا کردند که همزمان با کشف جسد مقتوله، همسر او نیز ناپدید شده است.

در حالی که خانواده "یوسف" مدعی بی‌اطلاعی از مخفیگاه وی بودند، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی در استان آذربایجان شرقی – شهرستان آذرشهر شده و با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش و اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و سرانجام متهم را در ساعت 9:30 سی‌ام بهمن ماه سال جاری دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند و«یوسف» که پس از دستگیری چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در همان مراحل اولیه تحقیقات به ارتکاب جنایت و قتل همسرش اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدودا از سه سال پیش با همسرم اختلاف پیدا کرده بودم و در طی این مدت، با شدید شدن اختلافات نهایتا تصمیم به متارکه از یکدیگر گرفتیم و چند ماهی بود که هرکدام جداگانه زندگی می‌کردیم. همسرم اصرار داشت تا سرپرستی دو فرزندمان (دختر 10 ساله و پسر 4 ساله) را به عهده بگیرد و این در حالی بود که من نیز خواستار سرپرستی فرزندان خود بودم.

متهم در مورد شب حادثه نیز به کارآگاهان گفت: شب حادثه برای صحبت در خصوص سرپرستی فرزندانمان با همسرم قرار ملاقات گذاشتم و با ماشین به دنبال وی رفتم. همسرم همچنان اصرار بر سرپرستی بچه‌ها داشت و در حالی که شروع به ناسزاگویی کرده بود، مرا تهدید کرد که با گرفتن وکیل اقدام به گرفتن بچه‌ها و کلیه حق و حقوق خود خواهد کرد، در حالیکه به خاطر تهدید و توهین‌ها از دست همسرم عصبانی شده بودم، در داخل ماشین با او درگیر شده و در یک لحظه با چاقوی زیر صندلی ضربه‌ای به گردنش وارد کردم که همان جا تمام کرد؛ جسد را در داخل اتوبان تهران – پردیس به بیرن پرتاب و فردای آنروز از تهران فرار کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مرجع : ایسنا