به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۳۱۰۰۰

کارگران کیان تایر در انتظار تعیین تکلیف

کارگران کیان تایر در انتظار تعیین تکلیف
گروه اقتصادی: کارگران کیان تایر می‌گویند: علیرغم اعلام تعطیلی کارخانه بازهم سر کار حاضر می‌شویم. این کارگران که در روزهای ابتدایی هفته جاری بعد از یکماه تطعیلی به کارخانه رفتند، با اعلانی موجه شدند که خبر از تعطیلی کارخانه تا اطلاع ثانوی می‌داد؛ نمایندگان کارگران اما می‌گویند: در خانه ننشستیم و پیگیر وضعیت کارخانه هستیم.

مهم‌ترین دغدغه‌ی کارگران کیان تایر در این مقطع زمانی، تعیین تکلیف مالکیت کارخانه و بازگردادن مالکیت آن به دولت است. کارگران می‌گویند: مسیر سقوط کارحانه از سال ۸۲ و بعد از خصوصی‌سازی آغاز شد؛ چند بار کارخانه را به هیات حمایت از صنایع دادند اما بازهم مشکلات حل نشد. ما انتظار داریم مثل نیشکر هفت تپه عمل کنند و کیان تایر را به دولت یا یک نهاد دولتی بازگردانند تا دوباره سر پا شود و رونق بگیرد.

کارگران این کارخانه که در روزهای ابتدایی هفته جاری، مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند، از نامه‌نگاری با نهادهای مسئول از جمله استانداری تهران و وزارت صمت خبر می‌دهند و می‌گویند: ما کارگران نگران آینده این واحد قدیمی هستیم؛ تنها واگذاری به یک نهاد توانمند دولتی می‌تواند مشکلات کیان تایر را حل کند و آینده شغلی کارگران را از بلاتکلیفی نجات دهد.کارخانه کیان تایر حدود هزار کارگر دارد و از انتهای سال ۹۸، اعلام ورشکستگی کرده است.
مرجع : ایلنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها