به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۳۱۰۱۱

تورهای جام جهانی قطر هنوز مجوز ندارد

تورهای جام جهانی قطر هنوز مجوز ندارد
گروه فرهنگی: مدیرکل توسعه گردشگری خارجی گفت: مجوز اجرای تورهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هنوز صادر نشده است.به گزارش ایسنا، لیلا اژدری گفت: با توجه به ادامه هماهنگی‌ها با قطر، هنوز مجوزی برای فروش و اجرای تور جام جهانی ۲۰۲۲ صادر نشده است و تبلیغات و قیمت‌هایی که اعلام می‌شود کاذب است.

با وجود تبلیغات گسترده تورهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراه با وعده رزرو و خرید بلیت بازی‌ها، اما حرمت‌الله رفیعی ـ رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران ـ نیز گفت: تورهایی که برای جام جهانی تبلیغ می‌شوند، بدون مجوز است.به گفته او، تا کنون هیچ اقدامی برای اجرای تور جام جهانی قطر انجام نشده است. نه هتلی رزرو شده و نه بلیت بازی در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار گرفته و نه نرخ تور جام جهانی تعیین شده است، در نتیجه تبلیغاتی را که می‌شود نباید باور کرد، چون هنوز نه کسی بلیت دارد و نه هتلی در اختیار گرفته شده است.

وعده رزرو هتل و بلیت بازی‌های جام جهانی از سوی آژانس‌های مسافرتی از این نظر «کاذب» اعلام شده که به گفته رفیعی، قطر با توجه به ظرفیت محدود اسکان در این کشور، هتل‌ها را مونوپل (انحصار) کرده‌ و از طریق فدراسیون‌ فوتبال قطر به فدراسیون کشورها سهمیه اسکان می‌دهد و قرار است بلیت مسابقات هم در اختیار فدراسیون فوتبال کشورها قرار داده شود.

بر همین اساس و با توجه انحصاری که در دوره‌های پیشین جام جهانی در اختیار معدود آژانس‌های مسافرتی قرار می‌گرفت و سهمیه بلیت‌هایی که به مسافران نمی‌رسید و تماشاچیانی که بدون جای خواب و هتل می‌ماندند، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از دولت درخواست کرد جام‌جهانی قطر را همانند دیگر جام‌های جهانی مونوپل (انحصاری) نکند.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذرماه در قطر برگزار می‌شود. درحال حاضر برخی آژانس‌های مسافرتی و همچنین، وب‌سایت‌هایی که یکباره و فقط به انگیزه جام جهانی ظاهر شده‌اند، ‌ تور جام جهانی را با وعده ویزا، اقامت، بیمه، راهنما، ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری، به‌علاوه بلیت بازی‌های ایران را با قیمتی که پایه آن از ۱۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود، تبلیغ می‌کنند و اگرچه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آن‌ها را بدون مجوز دانسته، اما تا کنون هیچ اقدامی برای مدیریت این تبلیغات و نظارت بر آن‌ها صورت نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها