به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۳۱۱۸۴

دولتمردان امروز در شعارهایشان گیر کرده‌اند

دولتمردان امروز در شعارهایشان گیر کرده‌اند
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وزرای دولت سیزدهم خیلی با هم تفاوتی ندارند که بگوئیم کسانی که نام‌شان برای استیضاح مطرح است فقط اشتباه کردند، مگر به جز این ۲ الی ۳ نفری که اسم‌شان مطرح است، بقیه‌شان چه گلی کاشته‌اند؟ چه شق‌القمری کردند که این ۳ نفر نکردند؟

به گزارش ایلنا، هدایت آقایی درباره مطرح شدن استیضاح وزرای دولت در صحن مجلس از سوی نمایندگان گفت: معتقدم موضوع طرح استیضاح و تغییراتی که از جانب نماینده‌ها پیشنهاد می‌شود و یا این‌که خود چهره‌های شاخص اصولگرا مطرح می‌کنند، فراتر از بحث سهم‌خواهی است؛ امروز اصولگرایان در برابر سوال بزرگ مردمی قرا گرفته‌اند که شما این دولت را با رانت بزرگ سیاسی مستقر کردید در حالیکه کاندیداهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا و حتی که کسانی یک گوشه چشمی به اصلاح‌طلبان و حتی یک سلام وعلیک ساده هم با آن‌ها داشتند رد صلاحیت شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امروز مردم سوال می‌کنند یکسال از دولت گذشته و یک چهارم عمرش سپری شده در این مدت چه اتفاقی افتاده است؟ مردم مشاهده می‌کنند هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است، شعارهایی که داده شد به عرصه عمل نرسید! در مقابل هم جریان اصولگرایی به یک روش نخ‌نما و قدیمی متوسل می‌شود و آن تغییر مربی است، این‌گونه که می‌گویند زمین، بازیکنان و استراترژی درست است و فقط مربی‌ها هستند که ایراد دارند با این کار یک فضایی ایجاد می‌کنند و بعد هم از این ستون به آن ستون فرج است.

وی با بیان این‌که امروز به اعتقاد من مشکل اصلی اصولگراها نداشتن پاسخ برای عمکلردشان در مقابل مردم است که این عدم پاسخگویی را هم وارد بازی‌های سیاسی می‌کنند، عنوان کرد: معتقدم  اصولگراها و کسانی که قدرت را در دست دارند، به سمت مردم چرخش و مطالبات مردم را مشاهده کنند و به اشتباهات خودشان معترف شوند که این‌گونه رفتار از سوی جامعه قطعا پذیرفته‌تر خواهد بود تا این‌که بخواهند مشکلات را زیر سرپوش‌های سیاسی قرار دهند.

آقایی گفت: توصیه من به جریان اصولگرایی این است به جای این‌که به دنبال منافع حزبی و گروهی خودشان باشند که نتیجه‌اش در شعارهای‌شان ماندن است، به مردم بازگردند و مشکلات آنان را اصلاح کنند.وی درباره اینکه امروز بحث استیضاح سه وزیر صمت، کار و ارتباطات از سوی نمایندگان مطرح است؛ در صورتی در جریان رأی اعتماد بارها این مسئله عنوان شد که این افراد در قد و قامت اداره یک وزارت‌خانه نیستند اما همین مجلس به آن‌ها رأی داد حال امروز چه اتفاقی افتاده که نمایندگان به دنبال استیضاح این افراد هستند آیا به اشتباه خودشان پی برده‌اند، بیان کرد: اصلاً بحث اینکه نمایندگان به اشتباه خودشان پی برده‌اند نیست؛ بحث سر این است در ابتدا که جریان اصولگرایی تصمیم‌گیری کرد این دولت را بر سر کار بیاورند، شعارهای دهن پرکنی داد، بعضی‌ها گفتند هنگامی که ما بر سر کار بیائیم، ظرف یک الی دو ماه قیمت ارز را پایین می‌آوریم، مسائل اشتغال و تورم را حل می‌کنیم و سالی یک میلیون مسکن می‌سازیم اما امروز در شعارهایشان گیر کرده‌اند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: وزرا خیلی هم با هم تفاوتی ندارند که بگوئیم این‌ها فقط اشتباه کردند، مگر به جز این ۲ الی ۳ نفری که اسم‌شان مطرح است بقیه‌شان چه گلی کاشته‌اند؟ چه شق‌القمری کردند که این ۳ نفر نکردند؟ خیر اصلا این گونه نیست داستان این است که می‌خواهند موضوع و مشکلات را به یک فاز سیاسی ببرند و با به وجود آوردن تغییرات یک فضای تنفسی ایجاد کنند که قطعا  پاسخ نخواهد گرفت؛ چراکه تا مسائل بین‌المللی نشود و رویکرد بازگشت به مردم را نداشته باشند مشکلات روی هم تلنبار می‌شوند. نمایندگان مجلس اساساً وزرای این دولت را به خوبی از قبل می‌شناختند از همین رو اصلا بحث اشتباه نیست که اگر این بحث باشد کل کابینه اشتباه است.وی تاکید کرد: این جریان اگر به طرف مردم بازنگردد مجبور می‌شود برخوردهای سخت‌تری با مردم داشته باشد که متاسفانه وجهه خودشان از بین می‌رود.
برچسب ها: هدایت آقایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها