به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۳۳۱۲۵۶

افزایش روابط نظامی ژاپن و ایتالیا

افزایش روابط نظامی ژاپن و ایتالیا
گروه بین الملل: در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین و هم زمان با اینکه ژاپن روابط امنیتی خود را با اروپا گسترش می‌دهد، وزیر دفاع این کشور گفت که او و همتای ایتالیایی خود توافق کرده‌اند که همکاری نظامی خود را افزایش دهند.
 «نوبو کیشی»، وزیر دفاع ژاپن گفت که او به همراه «لورنزو گوئرینی»، وزیر دفاع ایتالیا درخصوص احتمال برگزاری رزمایشات مشترک و توسعه فناوری دفاعی گفت‌وگو کردند.
کیشی افزود: گوئرینی که به توکیو سفر می‌کند درخصوص همکاری احتمالی ایتالیا با جنگنده‌های اف-ایکس (F-X) نسل جدید ژاپن ابراز علاقه کرد. وی از شرح جزئیات در این خصوص خودداری کرد.
وزرای دو کشور عقیده دارند که حمله روسیه به اوکراین اساس و پایه نظم جهانی را نه تنها در اروپا، بلکه در آسیا نیز "تحت تاثیر" قرار داده است و افزودند که این حمله "قطعا غیرمجاز" است.
وزیر دفاع ژاپن گفت: ما بر اهمیت ارزش‌های بنیادی که کشورهای مختلف با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، تاکید می‌کنیم.
کیشی اظهارکرد: ژاپن، منافع و مشارکت ایتالیا را در منطقه هند- آرام در نظر می‌گیرد؛ جایی که چین با فعالیت نظامی روزافزون خود موجب "افزایش تنش‌ها" شده است.
ژاپن در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری گفت‌وگوهای امنیتی و رزمایشات مشترک خود را با آمریکا و سایر شرکا در منطقه آسیا- آرام و اروپا گسترش داده است. همچنین ژاپن گرچه عضوی از ناتو نیست اما شراکت خود را با کشورهای عضو این ائتلاف تقویت کرده است.
برچسب ها: ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها