به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۳۳۱۲۵۷

پنج سال حبس برای کمک به کره‌شمالی

پنج سال حبس برای کمک به کره‌شمالی
گروه بین الملل: یک پژوهشگر آمریکایی در حوزه رمزارز به اتهام توطئه برای کمک به کره شمالی در دور زدن تحریم‌های آمریکا، به پنج سال و سه ماه زندان محکوم شد.
«ویرجیل گریفیث» در سال ۲۰۱۹ دستگیر شده و در سپتامبر سال گذشته اعتراف کرد که برای ارائه فناوری بلاکچین به کره شمالی رفته و با این کار، «قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی» را نقض کرده است.
گریفیث سابقا در بنیاد اتریوم، که از فناوری ارز رمزنگاری‌شده اتر حمایت می‌کرد، مشغول بود.
این حکم که توسط یک قاضی محلی در آمریکا اعلام شد، کمترین میزان مجازات حبسی است که دادستان خواستار آن شده بود. گریفیث خواستار ۲ سال حبس شده بود. این قاضی همچنین گریفیث را به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار محکوم کرد، در حالی که دادستان خواستار جریمه یک میلیون دلاری شده بود.
وکیل گریفیث در بیانیه‌ای اعلام کرد که گرچه این حکم ناامیدکننده است، اما «قاضی پرونده، تعهد گریفیث به پیشبرد ثمربخش زندگی‌اش و این که او فردی بااستعداد است و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد را تصدیق کرد.»
گریفیث در سال ۲۰۱۹، به‌رغم هشدار وزارت خارجه آمریکا، از طریق چین به کره شمالی رفت تا در «کنفرانس بلاک‌چین و رمزارز پیونگ‌یانگ» ارائه‌ای داشته باشد. او فارغ‌التحصیل مقطع دکتری از «موسسه فناوری کالیفرنیا» است. کره شمالی به دلیل فعالیت‌های خود در حوزه تسلیحات هسته‌ای، هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. دادستان‌های این پرونده گفتند، گریفیث از اینکه این اطلاعات ممکن است برای دور زدن این تحریم‌ها استفاده شود، آگاه بوده است.
به گفته دادستان‌ها، گریفیت در این کنفرانس گفته بود، مهم‌ترین ویژگی بلاک‌چین «باز بودن» آن است و «فارغ از اینکه آمریکا و سازمان ملل چه بگویند، دسترسی کره شمالی به حوزه رمزارزها مسدود نخواهد شد.»
برچسب ها: کره‌ شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها