به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۳۳۱۲۶۵

«پیاده روی» بهترین روش حفظ سلامت قلب

«پیاده روی» بهترین روش حفظ سلامت قلب
گروه علمی:طبق گفته انجمن قلب آمریکا، فعالیت بدنی یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت استرس و تقویت خلق و خوی است و در عین حال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. انجمن قلب آمریکا حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط در هفته یا حدود ۳۰ دقیقه در روز، پنج روز در هفته را توصیه می‌کند.
 
«دونا آرنت»، رئیس دانشگاه کنتاکی، می‌گوید: «پیاده روی یک راه عالی برای بهبود سلامت و چشم انداز ذهنی شما است و برای انجام آن به تجهیزات ورزشی گران قیمت زیادی نیاز نیست. یک جفت کفش خوب بپوشید و یک بطری آب بردارید و آماده حرکت شوید.»وی در ادامه افزود: «مهم نیست چقدر سریع یا چه میزان راه می روید، مهم این است که حرکت کنید. افزایش فعالیت‌های روزمره، مانند پارک کردن کمی دورتر از مقصد، انجام برخی کارهای اضافی خانه یا حیاط خانه و حتی پیاده‌روی با سگ، همگی می‌توانند سلامت بهتری به همراه داشته باشند.»
محققان دریافتند افرادی که قدم‌های بیشتری را در زمان کوتاه برمی‌داشتند، عمر طولانی‌تری داشتند، حتی اگر تمرینات طولانی و بدون وقفه انجام نمی‌دادند.

فواید پیاده روی بر اساس حدود ۴۵۰۰ قدم در روز در فواصل کوتاه بود.به ازای ۱۰۰۰ قدم، کاهش ۲۸ درصدی مرگ در طول دوره مطالعه مشاهده شد. افرادی که روزانه بیش از ۲۰۰۰ قدم بدون وقفه بر می‌داشتند، در این مدت ۳۲ درصد کاهش مرگ و میر داشتند.به گفته محققان، در مقایسه با افرادی که کمترین قدم‌ها را داشتند، افراد میانسالی که هر روز بیشترین گام‌ها را برمی داشتند، ۴۳ درصد کمتر در معرض خطر دیابت و ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به فشار خون بالا هستند.

برای زنان شرکت‌کننده در این مطالعه، آن‌هایی که بالاترین تعداد قدم‌ها را داشتند نیز در مقایسه با زنانی که کمتر پیاده‌روی می‌کردند، ۶۱ درصد کمتر در معرض چاقی بودند. به ازای هر ۱۰۰۰ قدم افزایش، زنان ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر چاقی قرار داشتند.افرادی که حداقل ۷۰۰۰ قدم در روز راه می‌رفتند، ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در طول دوره مطالعه در مقایسه با افرادی بودند که این کار را انجام نمی‌دادند. راه رفتن بیش از ۱۰,۰۰۰ قدم حتی بهتر بود و خطر مرگ زودرس به هر دلیلی را در میان مردان و زنان میانسال کاهش داد.

آرنت گفت: «در حالی که قرار گرفتن در فضای باز در مناطقی که دارای فضای سبز زیادی است ممکن است فواید سلامتی نیز داشته باشد، پیاده روی در هر مکانی، از جمله در داخل خانه، در باشگاه یا در مرکز خرید، همگی می‌توانند مزایایی را به همراه داشته باشند.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها