به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۳۳۱۳۴۱
ناراحت و ناامید و خشمگین از بی‌عدالتی

تنش در نشست سیمئونه با اسم رمز رئال!

گروه ورزشی: دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید، می‌گوید از این که تیمش توانسته بهترین تیم دنیا را تحت فشار قرار دهد راضی نیست.
تنش در نشست سیمئونه با اسم رمز رئال!
 اتلتیکو مادرید شب گذشته در ورزشگاه واندا متروپولیتانو و در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان میزبان منچسترسیتی بود. 
این بازی جذاب و پر اتفاق با تساوی بدون گل به پایان رسید تا منچسترسیتی با توجه به تک گل کوین دی‌بروین در بازی رفت و پیروزی برابر حریف در ورزشگاه اتحاد راهی مرحله نیمه نهایی شود. 
سیمئونه که از جریان بازی و حتی تصمیمات داوری چندان رضایت خاطر نداشت، این نارضایتی را در کنفرانس خبری پس از بازی ابراز کرد.
خبرنگار: بازی را چطور ارزیابی می‌کنید و چه احساسی دارید؟
سیمئونه: ما ناراحت و ناامید هستیم چون حذف شدیم. ما همیشه به دنبال پیروزی هستیم و مهم نیست چطور برنده می‌شوید چون پیروزی مهم‌ترین اتفاق در فوتبال است، بنابراین ما همیشه به دنبال آن هستیم اما البته که این بازی بسیار دشواری برابر حریفی فوق العاده بود. آنها همیشه در هر بازی دو یا سه گل می‌زنند اما ما توانستیم قدرت کافی برای مقابله با بازی بر اساس پاسکاری آنها را ارائه دهیم. آنها فقط چند شانس معدود در نیمه اول داشتند اما ما در نیمه دوم بهتر بازی کردیم و توانستیم شرایطی ایجاد کنیم که می‌توانست اجازه پیروزی در این بازی را به ما بدهد اما نتوانستیم در برابر دروازه موثر ظاهر شویم و می‌خواهیم به آنها بابت این پیروزی تبریک بگویم و بهترین‌ها را برای آنها آرزو کنم.
 

 
خبرنگار: تیم شما در نیمه دوم از تیم قدرتمند سیتی بسیار برتر بود اما می‌خواهم از شما بپرسم آیا با وجود عدم صعود به نیمه نهایی، فکر می‌کنید بالاخره پس از تمام انتقاداتی که از شما شده توانستید حقانیت خودتان را ثابت کنید؟ آیا عملکرد تیم خودتان را نوعی اثبات حقانیت می‌دانید؟ 
سیمئونه: من در زندگی اولویت‌هایی دارم. قطعا اولویت اول من برنده شدن است و پس از آن افتخار کردن به کاری که انجام می‌دهیم. ما هوادارانی فوق العاده داریم که تمام مدت پشت تیم بودند و حسی که تیم به آنها منتقل می‌کرد را به بازیکنان برگرداندند. اما احساس افتخار به عنوان اولویت دوم، بدون شک من احساس غرور می‌کنم. به اتلتیکو مادرید بسیار افتخار می‌کنم چون آنها رقابت کنند و می‌دانستند که می‌توانیم رقابت کنیم. ما سبک خودمان را داریم و شاید بعضی افراد به آن علاقه داشته باشند و بعضی افراد نه اما ما همیشه آماده رقابت هستیم و انجام این کار بسیار دشوار است. فوتبالی که قبلا داشتیم و فوتبالی که الان ارائه می‌کنیم ساخته همین تفکر است. همه برای هر توپی تلاش می‌کنند چون می‌دانند شاید تیم روبرو بهتر و شایسته تحسین باشد اما ما امشب پیروز نشدیم که مهم‌ترین نکته در فوتبال است.
خبرنگار: جالب است که تیمی که سال‌ها به خاطر ارائه سبک دیگری از فوتبال هدف توهین و انتقاد قرار داشته کاری می‌کند که تیمی که به ارائه فوتبال عالی و جذاب معروف است مجبور به استفاده از آن سبک دیگر می‌شود. ما شاهد بودیم که شما تشویقی کنایه‌آمیز نسبت به نیمکت تیم حریف داشتید که این سبک دیگر باعث پیروزی آنها شده اما کمی هم عصبانی بودید. 
سیمئونه: من هرگز برای تیم حریف دست نزدم. من برای هواداران خودمان در هر دو طرف ورزشگاه دست زدم. من برای همه دست زدم. من برای هوادارانی که پشت ما بودند و 90 دقیقه از ما حمایت کردند دست زدم و می‌خواستم از آنها تشکر کنم. بازیکنان ما این انرژی را به آنها دادند و هواداران هم آن را به بازیکنان برگرداندند. هرچند نتوانستیم چیزی که می‌خواستم که همان صعود بود را به آنها اهدا کنیم.
 

 
خبرنگار: می‌خواهم از شما بپرسم که آیا فکر می‌کنید گواردیولا در جریان این بازی به شما یا اتلتیکو مادرید بی‌احترامی کرد؟
سیمئونه: نه، لزومی ندارد چنین نظری داشته باشم. من نباید درباره این که او از من تعریف می‌کند یا بد می‌گوید فکر کنم. افرادی که خیلی خوب حرف می‌زنند و باهوش هستند می‌توانند با استفاده از کلمات متفاوت از شما تعریف کنند اما بعضی از افراد این فرهنگ لغات غنی و گسترده را ندارند.
خبرنگار: باعث تاسف است که پلیس مجبور به دخالت و حضور در تونل منتهی به رختکن شد. فکر می‌کنید باعث ناراحتی است که پلیس وادار به جدا کردن بازیکنان شد؟
سیمئونه: من این صحنه را ندیدم. در زمین مانده بودم و در حال تشکر از هواداران و خوش و بش با بقیه افراد در زمین بودم و وقتی وارد تونل شدم هیچکس آنجا نبود، بنابراین ندیدم چه اتفاقی رخ داد.

خبرنگار: شما بارها از سوی انگلیس مورد انتقاد قرار گرفتید اما شاهد بودیم که سیتی امشب برای حفظ نتیجه بسیار دفاعی بازی کرد. 
سیمئونه: من فکر می‌کنم فوتبال ابعاد مختلفی دارد و من در جایگاهی نیستم که بگویم رقبای ما خوب بازی کردند یا نه یا باید با چه سبکی بازی کنند. هرکسی نظری درباره فوتبال دارد اما ما باید به کاری که خودمان انجام می‌دهیم فکر کنیم. بازی برابر بهترین تیم دنیا و رسیدن به این نتیجه که می‌توانیم به خوبی با آنها رقابت کنیم به هیچ وجه باعث خوشنودی من نیست. تنها چیزی که واقعا باعث خوشحالی من می‌شود پیروزی است. بنابراین من واقعا آزرده‌خاطر هستم اما در حالی به رختخواب می‌روم که با خودم فکر می‌کنم لوییس آراگونس و همه کسانی که از آسمان‌ها نظاره‌گر ما هستند و همه کسانی که اتلتیکو مادرید را دوست داشتند شاهد تیمی بودند که به رقابت ادامه داد.
 

 
خبرنگار: شما درباره حس رقابت بازیکنان‌تان که در زمین به نمایش درآمد صحبت کردید اما آیا در هیچ مقطعی احساس کردید که از خط قرمز عبور کردند؟
سیمئونه: در چه شرایطی؟
خبرنگار: خشونتی که در درگیری کنار زمین با دخالت همه بازیکنان پیش آمد، ما شاهد بودیم که ساویچ موی جک گریلیش را کشید. 
سیمئونه: من همیشه فکر می‌کنم که عدالت باید از سوی افراد دیگر اجرایی شود و این داور بود که باید در این زمینه عدالت را اجرا می‌کرد. فکر می‌کنم که شاید خطای پنالتی روی کوریا صورت گرفت. روی او خطا شد و این خطا پنالتی بود اما آنها حتی فکر نکردند که باید این صحنه را دوباره بررسی کنند.
خبرنگار: آیا می‌توانم از شما بخواهم که توصیه‌ای به رئال مادرید برای شکست دادن سیتی داشته باشید؟ 
سیمئونه: نه هرگز چنین کاری نمی‌کنم.
این مربی آرژانتینی پس از این سوال با عصبانیت کنفرانس خبری را ترک کرد.
 
برچسب ها: دیگو سیمئونه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها