به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۳۳۱۳۶۷

دستور رئیسی برای سفر آسان و ارزان زائران

دستور رئیسی برای  سفر آسان و ارزان زائران
گروه سیاسی: نخستین جلسه شورای عالی حج و زیارت پس از ۸ سال به ریاست رئیس جمهور برگزار و در آن بر ضرورت تسهیل و ارزان‌سازی سفر به اماکن زیارتی خارج و داخل کشور تاکید شد.
سیدابراهیم رئیسی  در این جلسه، تسهیل سفرهای زیارتی را از وظایف مهم دانست و با اشاره به آثار و برکات این سفرهای معنوی اظهار داشت: لازم است سازمان حج و زیارت با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه شرایط مناسبی را برای سفر آسان و ارزان زائران به اماکن زیارتی به ویژه عتبات عالیات و سوریه از مسیرهای هوایی و زمینی فراهم کند.
رئیس جمهور با اشاره به گلایه‌های به حق مردم از گرانی نامتعارف هزینه‌های سفر از طریق هوایی خصوصا در برخی مقاطع زمانی ویژه، به دستگاه‌های دولتی مربوطه گوشزد کرد: اجازه ندهید عده‌ای به نام سفرهای معنوی و زیارتی که مورد اشتیاق عموم مردم است به سوداگری و منفعت‌طلبی پرداخته و مردم را تحت فشار قرار دهند.رئیسی همچنین انجام پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مرزهای زمینی با عراق را مورد تاکید قرار داد.
رئیس‌جمهور همچنین با هدف کاهش قیمت‌ها و تسهیل‌گری سفر زائران دستور داد فرایند چارترینگ هواپیماهای سفر به عتبات توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، به سازمان حج و زیارت نیز واگذار شود.
در این جلسه همچنین با دستور رئیس جمهور مقرر شد با توجه به فرصتِ باقیمانده تا زمان حج تمتع، تمهیدات لازم برای انجام این مناسک دینی از سوی دستگاه‌های دولتی فراهم و نیازمندی‌ها در این زمینه تامین شود.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها