به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۳۳۱۳۷۶

نابودی گل سرسبد ناوگان روسیه

نابودی گل سرسبد ناوگان روسیه
گروه بین الملل: گل سرسبد ناوگان روسیه در دریای سیاه توسط اوکراین با موشک نپتون منهدم شد. این رزمناو که انبار مهمات آن منفجر شد، به شدت آسیب دید و به پهلو دراز کشید.
وزارت دفاع روسیه در این زمینه تاکید کرد: منبع آتش در این کشتی مهار شده، هیچ شعله‌ای وجود ندارد و انفجار مهمات متوقف شده است.
این وزارتخانه از ادامه فرایند بررسی علل این حادثه خبر داده است.
در پی اظهارات اوکراین مبنی بر شلیک و اصابت موشک به یک رزمناو روسی، رسانه‌های دولتی روسیه تایید کردند که کشتی مسکوا در دریای سیاه آسیب زیادی دیده است و خدمه آن، کشتی را رها کرده‌اند.مقامات اوکراینی گفتند كه موشک های هدایت شونده ضد کشتی مستقر در ساحل، به مسکوا که از مقر ناوگان دریای سیاه در سواستوپل کریمه عملیات می‌کرد، اصابت کرده است.
ماکسیم مارچنکو فرماندار اودسا  در پیامی تلگرامی گفت: تایید شده است که رزمناو موشکی مسکوا  دقیقاً به همان جایی که نیروهای مرزبانی ما به جزیره مار فرستاده شده بودند، رفته بود. موشک‌های نپتون اوکراین آسیب بسیار جدی به کشتی روسی وارد کرده‌اند.موشک‌های نپتون که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ به میدان رفتند، بر اساس الگوی موشک ضد کشتی کایاک AS-۲۰ شوروی که مشابه موشک هارپون ساخت آمریکا است، ساخته شده‌اند.
 ناو مسکوا در سال ۱۹۸۲ به نیروی دریایی شوروی اضافه شد و یکی از سه رزمناو موشک هدایت شونده کلاس اسلاوا است. دو اسلاوای دیگر مارشال اوستینوف و واریاگ هستند که در مدیترانه فعالیت می‌کنند.مسکوا نخستین کشتی جنگی روسیه نیست که در طول نبرد ۵۰ روزه اوکراین آسیب دیده است.پیش از این گزارش شده بود که یک کشتی دیگر روسی در نزدیکی بندر بردیانسک اوکراین پس از حمله نیروهای اوکراینی غرق شد.
آتش‌سوزی این کشتی جنگی در نهایت به یک کشتی تجاری در بندر بردیانسک آسیب رساند و باعث خسارت شد.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها