به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۳۳۱۵۰۴

نمایش ویژه ۶ فیلم مستند ایرانی

نمایش ویژه ۶ فیلم مستند ایرانی
گروه فرهنگی:۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک در پلتفرم داکیونایت به نمایش درمی‌آیند.
به گزارش ایسنا, ۶ فیلم مستند ایرانی در قالب برنامه «شما فکر می‌کنید ایران را می‌شناسید» در پلتفرم داکیونایت به نمایش درمی‌آیند که این فیلم ها شامل مستندهایی از ایران است که مخاطبان را به کشف دیدگاهی کمتر شناخته شده از ایران دعوت می‌کند. احمد کیارستمی مسئولیت این مجموعه برنامه را در پلتفرم داکیونایت برعهده دارد.

این مجموعه شامل ۶ فیلم مستند «کودتای ۵۳»، «متهمین دایره بیستم»، «صفر تا سکو»، «من نگهدار جمالی هستم وسترن می سازم»، «دینگومارو» و «خط باریک قرمز» است.فیلم «کودتای ۵۳» به کارگردان تقی امیرانی و تدوین والتر مورچ از تاریخ ۱ تا ۴ آوریل مصادف با ۱۲ تا ۱۵ فروردین ماه به نمایش درآمد. این مستند کودتای انگلیسی-آمریکایی سال ۱۳۵۳ در ایران را روایت می کند.

فیلم «متهمین دایره بیستم» به کارگردانی حسام اسلامی از تاریخ ۸ تا ۱۱ آوریل مصادف با ۱۹ تا ۲۲ فروردین به نمایش درآمد. در توضیح این مستند آمده است: پس از آنکه ماشین حسام اسلامی کارگردان فیلم دزدیده می شود، او رابطه ای با سارقان برقرار می کند و زندگی گروه نوجوانی که ماشینش را دزدیده بودند، تبدیل به این مستند می کند.

مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی مشترک مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ آوریل مصادف با ۲۶ تا ۲۹ فروردین به نمایش درمی آید. «صفر تا سکو» زندگی سه خواهر منصوریان و تلاش آن ها برای کسب قهرمانی بین‌المللی در ووشو را روایت می‌کند.

مستند «من نگهدار جمالی هستم وسترن می سازم» به کارگردانی کامران حیدری از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آوریل مصادف با ۲ تا ۵ اردیبهشت ماه به نمایش درمی‌آید. در این فیلم با نگهدار جمالی فیلمساز ایرانی که در ۳۵ سال گذشته در روستاهای شیراز در ایران فیلم وسترن می ساخت، همراه می شوید.

مستند «دینگومارو» به کارگردانی کامران حیدری از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آوریل مصادف با ۲ تا ۵ اردیبهشت ماه به نمایش درمی‌آید. حمید سعید، نوازنده سرشناس آفریقایی-ایرانی با موتور سیکلت در سراسر استان هرمزگان سفر می کند تا به رویای خود برای برپایی کنسرت در کشورش با بهترین نوازندگان سیاه پوست جامه عمل بپوشاند.

مستند «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست از تاریخ ۲۹ آوریل تا ۲ می مصادف با ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه به نمایش درمی آید. در یک مرکز بازپروری و اصلاح و تربیت نوجوانان ایرانی، گروهی از زندانیان نوجوان تصمیم می‌گیرند نمایشی روی صحنه ببرند که به آنها اجازه می‌دهد برای یک روز زندان از این کانون آزاد شوند.مجموعه برنامه «شما فکر می‌کنید ایران را می‌شناسید» به عنوان بخشی از برنامه انجمن آسیایی نیویورک در سینما سازماندهی شده است که این مجموعه شامل نمایش فیلم ها و گفتگوهای پی در پی از فیلم‌ها و فیلمسازان سراسر آسیا است.
برچسب ها: داکیو نایت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها