به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۳۱۵۵۰

بدترین پاندمی کرونا طی دو سال اخیر در چین

بدترین پاندمی کرونا طی دو سال اخیر در چین
گروه جامعه: خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که چین در حال حاضر با بدترین شرایط پاندمی کرونا طی دو سال اخیر مواجه است و درحالیکه هیچ چشم اندازی برای پایان قرنطینه شهر ده‌ها میلیون نفری شانگ‌های متصور نیست، گزارش شده است که شهر‌های بیشتری درگیر گسترش سویه اُمیکرون شده‌اند.در موج کنونی که از اواخر فوریه آغاز شده، محدودیت‌ها و قرنطینه در شنژن و برخی شهر‌های دیگر با موفقیت مانع از گسترش سویه اُمیکرون شد و به این شهر‌ها اجازه بازگشایی داده شد.
 
با این حال، شهر‌های دیگر چین شاهد شعله‌ور شدن و ایجاد محدودیت‌های اجتماعی هستند تا قبل از رسیدن به سطوح بحرانی شانگهای، که شاهد ۲۰ هزار مورد ابتلای جدید روزانه است، عفونت را مهار کنند.برخی کارشناسان سیاست اعمال قرنطینه از سوی دولت چین را در راستای سیاست «کووید-صفر» ارزیابی کرده‌اند و معتقدند قرنطینه یا اعمال محدودیت‌های شدید به معنی از کنترل خارج شدن ویروس نیست.

براساس این گزارش، شیوع اُمیکرون در «سوژوو» در همسایگی شانگ‌های در حال افزایش است و مقامات این منطقه شهر «کونشان» را از هفته گذشته قرنطینه کرده‌اند.این محدودیت‌ها باعث توقف تولید حداقل ۳۰ کارخانه تایوانی از جمله یک کارخانه مونتاژ قطعات شرکت اپل شده است. با این حال مقامات شهری سوژو قرنطینه این شهر را رده کرده و می‌گویند که هیچ طرحی برای قرطنینه شهر ندارند.

همچنین شهر «تایو آن» مرکز استان «شانژی» در شمال چین نیز محدودیت‌ها و کنترل‌های مربوط به ویروس کرونا را افزایش داده است و شش منطقه در مرکز شهر را قرنطینه کرده‌اند.در شهر بزرگ و تجاری گوانگژو در جنوب چین نیز هفته گذشته بیش از ۱۳۰ مورد ابتلا به امیکرون گزارش شده و مقامات محلی از احتمال افزایش سریع آن خبر داده‌اند. در همین راستا برخی مدارس ابتدایی و راهنمایی و برخی ایستگاه‌های مترو و فضا‌های سرپوشیده نیز به حالت تعطیل درآمده است.

در شانگهای، مرکز تجارت جهانی و بازار‌های مالی چین و از بزرگترین بنادر این کشور با جمعیتی بالغ با ۲۵ میلیون نفر، نیز قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد و شهروندان در خانه خود محبوس هستند.محدودیت‌های شانگ‌های باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها از حمله کارخانه خودروسازی تسلا و شرکت‌های سازنده خودرو‌های برقی و کامیون‌ها شده و از سوی دیگر سفارشات تحویلی این شرکت‌ها به تعویق افتاده است.

شهر شانگ‌های طی روز‌های اخیر رکورد روزانه ۲۷ هزار ابتلا به کرونا را ثبت کرده است و مقامات محلی از احتمال افزایش بیشتر آن خبر داده‌اند. این درحالیست که در ماه گذشته میلادی متوسط ابتلای روزانه در شانگ‌های ۳۵ مورد بوده است.طبق گزارش‌های دولتی، میانگین شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در سرزمین اصلی چین روزانه بین یک تا سه نفر است.

با این حال شیوع ویروس کرونا در برخی شهر‌های دیگر چین با موفقیت‌های زیادی نیز همراه بوده است. در استان جیلین در شمال چین، بعد از یک ماه اعمال محدودیت شمار مبتلایان به صفر رسیده است. در «شوژو» در شرق چین و تانگشان در نزدیکی پکن نیز موج اخیر کرونا کاملا تحت کنترل درآمده است.
برچسب ها: ویروس کرونا چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها