به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۳۳۱۵۶۲

یک میلیارد نفر در دنیا از دخانیات استفاده می‌کنند

یک میلیارد نفر در دنیا از دخانیات استفاده می‌کنند
گروه جامعه:یک کارشناس محیط زیست گفت: تخمین زده می‌شود بالغ بر یک میلیارد نفر در دنیا از دخانیات استفاده می‌کنند که حدود ۸۰ درصد از این تعداد را آقایان تشکیل می‌دهند.اسماعیلی گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته حدود ۶ میلیارد نخ سیگار فقط در سال ۲۰۱۶ مصرف شده که از این تعداد ۴ تا ۴ و نیم میلیارد فیلتر این سیگار‌ها در طبیعت رها شده است.
 
به گفته این کارشناس، بخش عمده‌ای از ته سیگار‌ها پایه‌ی سلولزی دارند و بسیار سخت تجزیه می‌شوند که شاید مدت زمان این تجزیه از ۱۰ سال نیز عبور کند که این امر باعث می‌شود در اکوسیستم‌های مختلف بخصوص اکوسیستم‌های آبی این فیلتر سیگار‌ها وارد بدن پرندگان آبزی و سایر آبزیان شده و باعث سمی شدن بافت بدن آن‌ها و مرگشان شود.او گفت: انسان‌هایی که در چرخه‌ی غذایی خود از ماهیان و آبزیانی استفاده می‌کنند که در معرض آلودگی قرار گرفته‌اند خود نیز درمعرض آلودگی قرار می‌گیرند.پیش‌تر بنیاد سوئدی تیدی اعلام کرده بود که سالیانه یک میلیارد فیلتر سیگار در خیابان‌های سوئد توسط شهروندان دور ریخته می‌شود و تقریبا ۶۲ درصد کل زباله‌ها را تشکیل می‌دهد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: دخانیات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها