به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب : ۳۳۱۵۷۵
آمریکا اصابت موشک‌های اوکراین به رزم‌ناو روسی «مسکوا» را تایید کرد

از ۵۱۰ ملوان ناو غرق شده روسیه فقط ۵۸ نفر نجات یافتند

از ۵۱۰ ملوان ناو غرق شده روسیه فقط ۵۸ نفر نجات یافتند
گروه بین‌الملل: ناتالیا گومنیوک، سخنگوی گارد دریایی سرویس گارد مرزی اوکراین در خصوص انهدام موسکوا گفت: «ارتش روسیه نتوانست خدمه رزمناو غرق شده “مسکوا” را تخلیه کند. اصابت موشک منجر به انفجار مهمات شد و مبارزه برای بقای خدمت زرم ناو روسی آغاز شد. ما دیدیم که کشتی‌های دیگر سعی می‌کردند کمک کنند، اما حتی نیروهای طبیعت در کنار اوکراین بودند. زیرا طوفان نه اجازه عملیات امداد و نجات آرام را می داد و نه خدمه را تخلیه می کرد».
‏از ۵۱۰ ملوان رزمناو مسکووا فقط ۵۸ نفر نجات یافتند!
ایلیا پونومارف نماینده سابق دومای روسیه اعلام کرد: ‏از ۵۱۰ ملوان رزمناو مسکووا فقط ۵۸ نفر نجات یافتند. مسکووا به آهستگی و به تدریج غرق شد اما نیروی دریایی روسیه کاری برای نجات ملوانان انجام نداد. نجات‌یافتگان نیز توسط یک کشتی ترکیه‌ای از آب گرفته شدند.
سی ان ان هم به نقل از یک مقام دفاعی ایالات متحده گزارش داد: کشتی جنگی غرق شده روسیه مسکوا توسط دو موشک اوکراینی منهدم و غرق شده است
.یک مقام ارشد پنتاگون تایید کرده است که دو موشک «نپتون» اوکراین رزم‌ناو روسی مسکوا را در دریای سیاه مورد هدف قرار داده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه ۲۶ فروردین، در گزارشی نوشت در این حادثه تلفات انسانی نیز رخ داده است و برخی نظامیان روسی نیز توسط قایق‌ها نجات شده‌اند. این برای اولین بار است که آمریکا هدف قرار گرفتن رزم‌ناو روسی توسط اوکراین را تایید کرده است.
موشک ضدتانک نپتون ساخت اوکراین است و مقامات این کشور طی دو روز گذشته هدف قرار دادن ناو روسی را بارها اعلام کرده بودند ولی مقام‌های روسیه مدعی شده بودند که غرق شدن این رزم‌ناو به خاطر «وضعیت طوفانی دریا و در پی انفجار در انبار مهمات آن» اتفاق افتاده است.
با وجود تکذیب مقام‌های روسیه، روز چهارشنبه ماکسیم مارچنکو، فرماندار اودسا، در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: «موشک‌های نپتون که برای محافظت از دریای سیاه به کار برده می‌شود، صدمه شدیدی به کشتی روسی وارد آوردند. درود بر اوکراین!»
هم‌زمان آرویداس آنوشاوسکاس، وزیر دفاع لیتوانی، خبر داده است که ۵۴ نفر از خدمه رزم‌ناو مسکوا بعد از اصابت موشک‌های اوکراینی، تخلیه شده و با یک کشتی ترکیه منتقل شدند.
به گفته وزیر دفاع لیتوانی، ۴۸۵ خدمه و نظامی روسی در رزم‌ناو مسکوا حضور داشتند که ۶۶ تن آنها از افسران نظامی بودند.
به گفته آرویداس آنوشاوسکاس، رزم‌ناو روسی ساعت یک و ۱۴ دقیقه صبح روز چهارشنبه «بعد از اصابت موشک به پهلو خم شد و نیم ساعت دیگر سیستم برق آن از کار افتاد. از ساعت ۲ صبح یک کشتی ترکیه ۵۴ خدمه رزم‌ناو‌ را تخلیه کرد و ساعت سه صبح ترکیه و رومانی گزارش دادند که این کشتی کاملا غرق شده است».

 


۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۲۶
شکست پوتین انشاا... (385900)
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۲۶
شکست پوتین انشاا... (385901)
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۱۴:۵۳
بعد از شکست پوتین، طرفدارانش چگونه حمایت های خود را از او تکذیب خواهند کرد؟ (385912)
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۱۴:۵۳
بعد از شکست پوتین، طرفدارانش چگونه حمایت های خود را از او توجیه خواهند کرد؟ (385911)
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۱۶:۱۱
دمتون گرم
الان طرفدارهای وطنی ارباب پوتین چی میگن
نه بابا بخاطر موشک اوکراین نبود
خود به خود غرق شده
خخخخخ (385915)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها