به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ساعت ۰۲:۲۴
کد مطلب : ۳۳۱۵۷۶

کشف جسد ۹۰۰ غیرنظامی قتل‌عام‌شده دیگر در اوکراین؛ روس‌ها اجساد را در کوره‌ها آتش می‌زنند

تمبر یادگاری رمان گریبف
تمبر یادگاری رمان گریبف
گروه بین‌الملل: آندری نبیتوف، رئیس پلیس منطقه‌ای کی‌یف می‌گوید پس از عقب‌نشینی نیروهای متجاوز روسیه بیش از ۹۰۰ جسد غیرنظامیان در حومه کی‌یف کشف شده است. او همچنین ادامه داد که این اجساد پس از قتل‌عام توسط روس‌ها در خیابان‌ها رها و برخی از آنها نیز به صورت موقت دفن شده بودند..
در همین حال، مقام‌های شهر ماریوپُل می‌گوبند اشغالگران روس در حال نبش قبر اجساد غیرنظامیان در مناطق مسکونی شهر هستند. شورای شهر ماریوپُل در کانال تلگرامش نوشته که نیروهای اشغالگر به مردم اجازهٔ تدفین عزیزان‌شان را هم نمی‌دهند. آنها می‌گویند: نیروهای روسیه در ماریوپُل ۱۳ کورهٔ جسدسوزی دارند و به باور مقام‌های شهر روس‌ها می‌کوشند نشانه‌های جنایات جنگی را از بین ببرند.
در خبری دیگر، ‏با شنیدن خبر نابودی ناو جنگی مسکوا در دریای سیاه، مردم در ادارهٔ پست پایتخت اوکراین صف بسته‌اند تا تمبر یادگاری رمان گریبف، مرزبان اوکراینی با این ناو جنگی را بخرند. همان مرزبانی‌ که در آغاز جنگ در جزیرهٔ مار به پیشنهاد رزمناو مسکوا به تسلیم‌شدن گفته بود: «کشتی روسی، برو‌ به درک!».
‏به گفتهٔ پروفسور ایوان مادزلی، از متخصصان تاریخ روسیه و جنگ جهانی دوم، آخرین باری که یک رزم‌ناو روسی (پیش از مسکوا) غرق شد، ۸۱ سال پیش در اوایل جنگ جهانی دوم در سواحل کریمه بود. آن رزم‌ناو «چِروونا اوکرائینا» (اوکراین سرخ) نام داشت و زیر بمباران آلمان غرق شد.

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۲۴
لعنت بر چکمه (385896)
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۲۴
لعنت بر چکمه (385897)
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۲۴
لعنت بر چکمه (385898)
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۲۴
لعنت بر چکمه (385899)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها