به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۳۳۱۶۲۰
این مجلس خودش نمی‌تواند مستقیما تصمیم بگیرد

با تغییر در کابینه هم اتفاقی نخواهد افتاد

با تغییر در کابینه هم اتفاقی نخواهد افتاد
گروه سیاسی: هر روز که می‌گذرد زمزمه‌ها درباره استیضاح وزرا یا ضرورت ایجاد تغییر در کابینه هم بیشتر می‌شود. برخی این حرف‌ها را نشانه بروز و ظهور اختلافاتی بین طیف‌ها مختلف اصولگرایی می‌دانند، برخی دیگر از واقعی بودن این نیاز به تغییر گفته و امیدوارند که در نتیجه پیگیری مجلس یا توجه رئیس جمهور این مهم محقق شود؛ برخی دیگر نیز هیچ یک از حرف‌ها را جدی نگرفته تلاش مجلس برای مرزبندی با دولت و شریک نشدن در نتیجه اقدامات و رویکردهایش می‌دانند.
 
جواد امام فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرعامل بنیاد باران معتقد است که هر تغییر احتمالی در کابینه نیز در عرصه عمل و مدیریت کشور تغییری ایجاد نکرده و منجر به بهبود اوضاع نخواهد بود. امام  ضمن اشاره به حداقلی بودن و عملکرد ضعیف مجلس مستقر ، گفت: «به نظر من این مجلس خودش نمی‌تواند مستقیما تصمیم بگیرد و اول باید از آنهایی که این نمایندگان را به مجلس فرستادند، اجازه بگیرد و بعد عمل کند. آنطور که ایام انتخابات شاهد بودیم خیلی از این افراد که الان وزیر شدند با مخالفت نمایندگان مواجه بودند اما در نهایت رای اعتماد گرفتند لذا اگر قرار باشد با همین رویه پیش برویم و تصمیم‌گیرندگانی که باعث روی کار آمدن این مجلس و این دولت شدند، با همان نگاه ادامه دهند با تغییر در کابینه هم هیچ اتفاق ویژه‌ای رخ نخواهد داد.»

وی به انتقاد از وزرای رئیسی پرداخت و: «اینها افرادی را انتخاب کردند که اول باید کارآموزی می‌گذراندند و بعد در مسند کار اجرایی قرار می‌گرفتند. الان هم اگر تغییر بدهند اتفاق ویژه‌ای صورت نمی‌گیرد چون با همان نگاه افرادی مشابه را انتخاب خواهند کرد. تنها چیزی که شاهد بودیم ناکارآمدی کابینه و مجلسی بود که نشان داد جایگاه مجلس را نه تنها در راس امور بلکه در انتهای امور هم نمی‌بیند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب احتمال اینکه نمایندگان مجلس با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر روی نظارت بر عملکرد دولت تمرکز کنند را رد کرد و گفت: «وقتی می‌توان گفت برای جلب نظر مردم کاری می‌کنند که برای مردم نقشی قائل باشند. اگر قرار باشد مشارکت حداکثری و انتخابات آزاد و عادلانه‌ای نباشد، خیلی دغدغه‌ای در این باره نخواهند داشت. این مجلس منتخب اقلیت خیلی فکر رقابت در انتخابات نیست.»
 
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: جواد امام

مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۲۱:۳۶
مجلس 20 درصدی فشل کاری نمیتونه بکنه
حتی
..... (385925)
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۲۱:۴۹
به نام خدا
صلاح اصلاح طلبان و قشر نو اندیشان و دانشگاهیان و طیف های نزدیک به مرحوم هاشمی و دکتر روحانی و دکتر لاریجانی رعایت خطوط قرمز و مواضع اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله مهمترین آن ولایت مطلقه ی فقیه می باشد.
اصلاح طلبان بدانند در ایران چیزی به نام دموکراسی پذیرفته نیست و آنچه تحت مردمسالاری دینی مطرح است مکمل بودن انتخابات ها و مطالبات هسته ی حزب الله یعنی بسیج مستضعفین از قوای سه گانه است .
بدون رعایت خطوط قرمز و عدم امکان حضور در انتخابات ها اصلاح طلبان نمی توانند بازیگر موءثری باش (385928)
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۱:۰۸
۸ سال اصلاحات گند زد صداتون درنیومد... فعلا صبور باشید عزیزان...هنو یه سال هم نشده . دو سه سال فقط باید دوندگی کنن پیش خور ها و قرض و قوله زمان روحانی جون رو تامین کنن.... طول میکشه . عجله نکنید... (385936)
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۸:۳۶
در تمام مدتی که از انقلاب گذشته فقط همان هشت سال اصلاحات بوده که دولت تحت هدایت آقای خاتمی اقتصاد ایران را شکوفا کرد و مردم تقریباً راحت زندگی کردند. نمی شود که گاله را باز کنی و هر چه می خواهی بگویی. برو یک نگاهی به آمارها بکن.
هر چند بعدها اصلاحطلب ها به آرمان ها و امید مردم ایران خیانت کردند. (385957)
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۴:۰۳
دقیقا همینطور بوده و هست (385972)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها