به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۳۳۱۷۱۴

یکی‌ دیگر ازعوارض دودسیگار برای غیرسیگاری‌ها

یکی‌ دیگر ازعوارض دودسیگار برای غیرسیگاری‌ها
گروه علمی: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض دود سیگار با افزایش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) برای افراد غیرسیگاری مرتبط است.به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران در دوران کودکی و/یا بزرگسالی با افزایش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید مرتبط است.
 
متخصصان فرانسوی در این بررسی ارتباط بین قرار گرفتن غیرداوطلبانه در معرض دود سیگار دیگران و خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را در یک گروه از زنان با وضعیت جسمی سالم بررسی کردند. آنان با استفاده از پرسشنامه ای میزان قرار گرفتن این افراد در معرض دود سیگار را ارزیابی کردند.متخصصان ۶۹۸ مورد آرتریت روماتوئید را در بین ۷۹ هزار و ۸۰۶ زن شناسایی کردند. به طور کلی، ۱۳.۵ و ۵۳.۶ درصد از زنان به ترتیب در دوران کودکی و بزرگسالی در معرض دود سیگار قرار داشتند. در همه مدل‌ها، قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی و بزرگسالی با خطر ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید همراه بود.

 متخصصان فرانسوی تاکید کردند: قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی و/یا بزرگسالی با افزایش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید به ویژه در میان زنانی که هرگز استعمال دخانیات نداشتند، همراه بود. این متخصصان تاکید می‌کنند که قرار گرفتن در معرض دود سیگار باید تا حد امکان محدود شود تا از شروع علائم بیماری جلوگیری گردد.
همچنین افراد سیگاری نیز در عین حال که با مصرف این ماده دخانی خود را در معرض ابتلا به این عارضه قرار می‌دهند اما در صورتی که هم سیگار بکشند و هم در معرض دود سیگار دیگران قرار بگیرند با بالاترین خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید مواجه خواهند بود.
برچسب ها: دود سیگار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها