به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۳۳۱۷۱۶

5 مشکل اساسی شهر اهواز از قول نماینده آن

5 مشکل اساسی شهر اهواز از قول نماینده آن
گروه جامعه: نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی 5 مشکل اساسی را برای حوزه انتخابیه اش برشمرد و گفت: این موارد را در دیدارهای نوروزی که با رئیس جمهور و معاون اول ایشان داشتیم منعکس کردیم و بر این اساس، قرار شد امسال محورهای اصلی مجمع نمایندگان استان خوزستان این موارد باشد.
 
به گزارش ایسنا، سیدکریم حسینی در رابطه با مشکلات و کمبودهای حوزه انتخابیه‌اش بیان کرد: در مدت زمانی که در حوزه انتخابیه بودیم 5 موضوع و محور اصلی وجود داشت که هم مورد مطالبه مردم بود و هم اینکه در پیگیری هایی که داشتیم مردم از ما سوال می کردند و واقعا هم پاسخ می خواستند که این موارد را در دیدارهای نوروزی که با رئیس جمهور و معاون اول ایشان داشتم منعکس کردیم و بر این اساس، قرار شد امسال محورهای اصلی مجمع نمایندگان استان خوزستان این موارد باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور جامع باید گفت که اولین مساله بحث آب و مسائلی است که به آن بر می گردد. قطعا در خوزستان امسال با تنش آبی مواجه می شویم و بنابراین در زمینه آب شرب باید مقدمات کار فراهم شود و با توجه به اینکه روستاهای ما در سال‌های گذشته با تنش آبی مواجه بودند دیگر شهرها دچار تنش آبی نشوند و بتوانیم راه های فراهم نمودن این امکان برای دسترسی به آب شرب سالم را برای همه داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: در خصوص مسائل آب بحث طرح‌های انتقال آب مطرح است که در این رابطه به شدت موضع گیری کردیم و موضوع را به گوش مسئولین مربوطه نیز رساندیم. مساله بعدی که ممکن است اغلب شهرستان های استان را با بحران مواجه کند، شبکه فاضلاب است که در این خصوص ادامه کارهای خوبی که در سال گذشته انجام شده و باید ادامه پیدا کند را دنبال می کنیم و دولت نیز باید اعتبارات لازم و به موقع را برای این موضوع برساند.

حسینی مشکل دوم حوزه انتخابیه اش را کشاورزی دانست و گفت: این موضوع مطالبه جدی در این فصل می باشد، چرا که هم حقابه کشت تابستانه و احیانا کشت جایگزین مطرح است و هم اینکه ممکن است کشاورزان ما خسارت های جوی نیز متحمل شوند. بنابراین مطالبه ما این است که فاز دوم طرح مقام معظم رهبری با قول و وعده دولت ادامه داشته باشد.

وی مشکل سوم مطالبه مردم حوزه انتخابیه اهواز را بحث محیط زیست و مسائل زیست محیطی مطرح کرد و گفت: به ویژه موضوع ریزگردها و گرد و غباری است که در این مدت با آن مواجه بودیم که در این زمینه باید حقابه تالاب ها به ویژه تالاب هورالعظیم و تالاب های موجود در استان تامین شود. همچنین ما کانون های ریزگردها با منشأ داخلی داریم که وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی باید برای تامین اعتبارات و حقابه لازم برای این کانون ها اقدام کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: چهارمین مساله راه های استان است که راه های بین شهری و اصلی استان هر ساله با بار ترافیکی سنگین و حجیمی مواجه هستند که توجه وزارت راه و شهرسازی به این موضوع را می طلبد و متاسفانه با اجحاف با این موضوع برخورد می کنند و حقی که خوزستان باید داشته باشد را نمی دهند. بنابراین ساخت و بهسازی راه های روستایی، بین شهری، راه های ریلی و تکمیل تمام پل های ارتباطی نیمه تمام مطالبه مردم و نمایندگان آنها از مسئولین است.

کریمی مشکل پنجم اهواز را اشتغال و شغل شایسته جوانان آن دانست و بیان کرد: این موضوع را مرتبا به گوش مسئولین مربوطه می رسانیم که محور اصلی و بحرانی که در استان وجود دارد بحث اشتغال و تامین فرصت های شغلی جدید و به ویژه تثبیت فرصت های اشتغال موجود در استان است.

وی در رابطه با نتایج مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور به حوزه انتخابیه اهواز گفت: مصوبات خوبی را در سفر ریاست جمهوری داشتیم که برخی از این مصوبات قطعا نیاز به زمان بیشتری دارد و امیدواریم که شروع اغلب این مصوبات را در شهرها و روستاهای مختلف استان داشته باشیم. البته مصوباتی در خصوص یکی از محورهای پنجگانه که بحث شبکه فاضلاب اهواز است داشتیم و دولت در سال گذشته اعتبارات خوبی را به این موضوع اختصاص داد که امیدواریم در سال جدید نیز این مسیر ادامه یابد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها