به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۳۳۱۷۳۷

طالبان سرمشق شهردار تهران است

طالبان سرمشق شهردار تهران است
گروه سیاسی: روزنامه شرق نوشت: دیوارکشی در پارک‌ها تنها گرفتن گشت‌وگذار از مردم نیست؛ بلکه واداشتن زنان و مردان به جدایی از خانواده است که تصور می‌کنم خلاف نیت باطنی کسانی باشد که طرح زنانه و مردانه‌کردن پارک‌ها را طراحی کرده‌اند.
شهرداران در همه جای جهان بیش از سران حکومت به افکار عمومی مردم خود توجه دارند و برای هر کار عمومی، نظر شهروندان را جویا می‌شوند. چون آن‌ها معمولا منتخب مردم هستند. شما حق ندارید براساس نظر خود یا براساس برداشت شخصی خود از افکار عمومی به اقداماتی دست بزنید که خلاف نظر عموم باشد.
در پارک‌های تهران مردم صبح‌ها دست زن یا شوهر خود را می‌گیرند و به پیاده‌روی می‌پردازند، عصر‌ها دست زن و بچه خود را می‌گیرند و به گشت‌وگذار می‌روند. وقتی پارک را زنانه‌-مردانه می‌کنید، حق طبیعی آنان را که زندگی ساده و سالم است، از آنان می‌گیرید. مهم‌تر اینکه وقتی پارک را زنانه‌-مردانه می‌کنید به این تصور نادرست دامن می‌زنید که تهران یک شهر کثیف و فاسد است و مردم مدام به فسق و فجور مشغول‌اند و جز فساد و فحشا چیزی در این شهر و به‌خصوص در پارک‌هایش جریان ندارد! این نوع فکرکردن نه‌تنها از عدم شناخت مردم نشئت می‌گیرد؛ بلکه توهین به مردم شهر است. خلاف رأی اولوالالباب.
شهردار اگر به فکر مردمش باشد به جای این کار‌ها باید به فکر ارزان‌کردن نان مردمش باشد، باید به فکر این باشد که ارزاق مردم ارزان به دست‌شان برسد. شما هیچ به فکر نان مردم بوده‌اید یا برای آنکه مردم به فکر نان نباشند، وسیله اعتراض درست می‌کنید؟ چنین کار‌هایی خلاف عقل سلیم است. من به قول مرحوم جمال‌زاده هرچه کله خود را حفر کردم، معنی کار شما را نفهمیدم. ابتدا فکر کردم از طالبان تقلید کرده‌اید. دیدم تقلید از یک گروه عقب‌مانده و ماقبل تاریخی هنری نیست.
حیف شهردار تهران است که طالبان الگو و سرمشقش باشد. احتمالا برای کسب شهرت و بلند آوازه‌شدن به این کار دست زده‌اید و خواسته‌اید با غلامحسین کرباسچی که در شهرداری تهران بلندآوازه شد، رقابت کنید؛ اما کرباسچی اگر بلندآوازه شد، برای این بود که دیوار پارک‌ها را برداشت. او کاری کرد که از هر جای پارک بتوانید وارد آن شوید، نه اینکه حتی از دروازه پارک هم اجازه ورود نداشته باشید! کرباسچی دیوار‌های پادگان‌های داخل شهر را که هیچ‌کس درون آن‌ها را نمی‌دید، برداشت تا مردم درون آن‌ها را ببینند و آن‌ها را تبدیل به پارک کرد تا در شهر پر از دود مردم فضای بیشتری برای نفس‌کشیدن داشته باشند و برای این‌ها بود که خوشنام و مشهور شد. اگر شما در فکر آوازه و شهرت هستید، چرا در پی دیوارکشی برآمده‌اید؟ به هر صورت هر قصدی داشته باشید کار شما به زیان مردم شهر و بیهوده است. کاری بکنید که برای مردم شهر فایده‌ای داشته باشد.


 
برچسب ها: شهردار تهران

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۱۸:۴۱
دیوارها فروخواهند ریخت و .......... (385921)
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۲:۰۱
ما هم هرچه مغز شما را کاوش کردیم چیزی ندیدیم. (385942)
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۲:۰۱
ایجاد پارک مخصوص بانوان در دیگر کشورها هم وجود دارد و مورد نیاز بانوان است. (385943)
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۲:۰۳
شما خیلی پرتی چون شهرداری پارک‌های عمومی را نبسته و مردم خانوادگی به پارک‌های عمومی میرن (385944)
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۲:۰۵
اصلا فلسفه ایجاد پارک بانوان، متفاوت از پارک‌های عمومی و بی ربط به موضوع این مقاله‌س (385945)
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۲:۱۲
موضوع ارزاق و قیمت‌ها که مربوط به وظایف شهرداری نیست.
اگر مخالف جناح سیاسی شهردار هستیم نباید عدم انجام وظیفه دیگران هم پای شهردار بنویسیم. خلاف اخلاق و مروت است. (385946)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها