به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۳۳۱۹۹۷

پشت پرده قیمت بالای دلار در بازار آزاد

پشت پرده قیمت بالای دلار در بازار آزاد
گروه اقتصادی:رئیس سابق کانون صرافان با اشاره به وضعیت فعلی قیمت‌ها در بازار ارز گفت: زمانی که در عرضه ارز نیمایی به صرافی‌ها عدالت لحاظ نشود، صرافانی که نتوانسته‌اند این ارز را دریافت کنند، مجبور می‌شوند تا ارز مورد نیاز خود را با قیمت بالاتری بخرند که این موضوع موجب افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت فعلی قیمت‌ها در بازار ارز اظهار کرد: در دو هفته ابتدایی سال جدید به دلیل تعطیلات نوروز، افزایش قیمتی در بازار ارز شکل نگرفت اما پس از اتمام تعطیلات، روند صعودی قیمت‌ها کلید خورد و نرخ دلار با رشدی بیش از ۲۰۰۰ تومان از کانال ۲۵ هزار تومان به کانال ۲۷ هزار تومان رسید.

وی یکی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت‌ها در بازار ارز را رشد قیمت‌های پایه ارزها در سامانه نیما دانست و گفت: علاوه براین، به نتیجه نرسیدن برجام و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز از دیگر عوامل موثر در این زمینه است. اگر در سامانه نیما، افزایش عرضه و کاهش قیمت‌های پایه را نداشته باشیم، این افزایش قیمت‌ها در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

عضو کانون صرافان ادامه داد: افزایش عرضه ارز در سامانه نیما باید با عدالت توزیع همراه باشد و اینگونه نباشد که برخی از صرافان این ارز را دریافت کنند اما برخی دیگر نه. زیرا، این عدم هماهنگی می‌تواند بر افزایش قیمت‌ها در بازار ارز تاثیر بگذارد.
برچسب ها: بازار ارز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها