به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۳۳۲۰۴۰

تیتر خنده‌دار روزنامه دولت درباره گرانی

تیتر خنده‌دار روزنامه دولت درباره گرانی
گروه اقتصادی: در حالی که تورم در اقتصاد ایران چرخه تکراری داشته است و در حدود ۹ سال گذشته رکورد نرخ را شکسته است، روزنامه دولت در گزارشی عجیب با عنوان «تورم مواد غذایی ۳/ ۲۱ درصد کم شد» مدعی کاهش نرخ تورم شد!

در بخشی از یادداشت غیرقابل باورِ روزنامه ایران آمده است:
* درتورم نقطه‌ای خوراکی‌ها که اثر مستقیمی بر سفره و معیشت مردم دارد نیز شاهد کاهش ملموس شتاب تورم هستیم. براساس گزارش‌های مرکز آمار ایران، در مرداد ماه امسال، نرخ تورم سالانه خوراکی‌ها 48.7 درصد و تورم نقطه‌ای این گروه 47.7 درصد بود.
* اما تورم نقطه‌ای و سالانه از مهرماه رو به نزول گذاشت. بدین‌ترتیب در مهرماه تورم نقطه‌ای با افت قابل توجهی به 43.9 درصد رسید که این رقم در آبان به 37.4 درصد و در ماه‌های آذر و دی به ترتیب 36.2 و 36.5 درصد شد.
* در تورم سالانه نیز به تداوم روند نزولی پیاپی تا اسفند ماه، شاهد کاهش نرخ ازبیش از 49 درصد به 40.7 درصد در اسفند ماه هستیم. نگاهی به این اعداد و ارقام، نشان‌دهنده تثبیت و سپس کاهش شتاب نرخ تورم در دولت سیزدهم است.
* با مقایسه نرخ تورم 62 درصدی نقطه‌ای مواد غذایی درشهریور ماه به عنوان نخستین ماه کاری دولت سیزدهم با 40.7 درصدی اسفند ماه، شاهد کاهش 21.3 درصدی این شاخص هستیم.

روزنامه دولت در حالی این ادعا را مطرح کرده است که بر اساس اعلام مرکز آمار شاخص کل تورم در کشور در همین مدت ۴۰.۲ درصد، در بخش خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات این نرخ ۴۸.۴ درصد و در کالاهای غیرخوراکی و خدمات ۳۶ درصد بوده است.
برچسب ها: تورم دولت

۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۵:۰۳
خدا وند شفای عاجل عنایت فرماید. (386052)
رزا
United States
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۹:۰۲
فکر کنم منظورشان شکم متورم خودشان بوده بر اثر پرخورى زياد حالا تورم آن اندکى کمتر شده است. (386057)
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۲۰:۱۷
شب‌خوابشان‌نمی‌برد.... (386060)
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۲۱:۱۶
خدا به رییسی و کابینه اش شفا بده توهم دارن حسن کلید ساز از داخل خودرو مردم را آنالیز میکرد رییسی هم اصلا تو باغ نیست (386061)
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۲۱:۴۸
محاسبه نرخ تورم براساس قیمت های مصوب و دستوری است و اگر بعضی از شهروندان نمیدانند قیمت دستوری هر کالا چند است و یا نمیتوانند کالاهای مورد نیاز خود را به قیمت مصوب تهیه کنند تقصیر خودشان است. (386063)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها