به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۳۳۲۰۹۴

ویزیت پزشک عمومی ۱۸۴ هزار تومان؟

ویزیت پزشک عمومی ۱۸۴ هزار تومان؟
گروه جامعه:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزایش ویزیت پزشک عمومی به قیمت ۱۸۴ هزار و متخصص به قیمت ۲۴۵ هزار تومان را تکذیب کرد.محمد ناصحی گفت: تعرفه‌های پزشکی سال جدید هنوز اعلام نشده است و باید تعرفه‌های در شورای عالی بیمه تعیین و به تصویب هیات وزیران برسد و جلسه تعیین تعرفه‌های پزشکی این هفته یا هفته آینده تشکیل می‌شود.
 
صبح امروز، خبری با این مضمون که هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ به ۱۸۴ هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص به ۲۴۵ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص به ۲۹۴ هزار تومان خواهد رسید، در سایت های خبری درج شد.

نامه منتشر شده در فضای مجازی، قیمت تمام شده بهای خدمات پزشکی بوده که شورای عالی نظام پزشکی اعلام کرده است.بنابر روال قانونی تعرفه‌های پزشکی در جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، رئیس سازمان نظام پزشکی، روسای بیمه‌ها و رئیس شورای عالی بیمه تشکیل و تعرفه پیشنهادی تعیین و به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود، پس از آن در جلسه هیات وزیران تعرفه‌های پزشکی تعیین و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

شورای عالی بیمه جلسه ای در پایان سال ۱۴۰۰ تشکیل داد و بر این اساس افزایش ۲۸.۵ درصدی تعرفه‌ها تصویب شد و پیشنهاد این میزان افزایش به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد تا بررسی ها انجام و جلسه هیات وزیران برای تعیین تعرفه‌ها تشکیل شود.

پس از تعیین افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد، رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار بررسی مجدد تعرفه‌ها شد که بر این اساس رئیس جمهور دستور تشکیل جلسه و پیگیری موضوع را صادر کرد؛ اما این جلسه تاکنون تشکیل نشده و در جلسه دیروز ستاد ملی مقابله با کرونا رئیس سازمان نظام پزشکی این موضوع را تذکر داده است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: تعرفه پزشکی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها