به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۳۳۲۰۹۷

اولین گزارش مرگ مبتلایان به کرونا در شانگهای

اولین گزارش مرگ مبتلایان به کرونا در شانگهای
گروه جامعه:چین اولین موارد مرگ ناشی از موج جدید کرونا در کلانشهر "شانگهای" را که اخیرا در شرایط قرنطینه قرار گرفته،‌ اعلام کرد.اطلاعیه‌ای که از سوی کمیسیون بهداشتی این شهر منتشر شده حاکی از آن است که سه نفر که بین ۸۹ تا ۹۱ سال داشته‌اند و واکسن کرونا نزده بودند، جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.
در اطلاعیه‌ای که به مناسبت مرگ این سه بیمار منتشر شده، آمده است که بیماران به رغم تلاش جدی برای احیاء، جان باختند.

از سه هفته پیش که موج تازه امیکرون در شانگهای شناسایی شد، محدودیت‌های گسترده‌ای برای مهار همه گیری در این شهر وضع شده است.همچنین در هفته‌های گذشته بسیاری از ساکنان شانگهای در شبکه‌های اجتماعی نسبت به محدودیت‌ها و کمبود اقلام ضروری شکایت کرده‌اند.

میلیون‌ها نفر در خانه‌های خود حبس شده و هر کس که به ویروس مبتلا باشد به مراکز قرنطینه فرستاده می‌شود.
تمدید محدودیت‌ها بر خدمات ارسال مواد غذایی، وب‌سایت‌ فروشگاه‌های مواد غذایی و حتی مراکز توزیع دولتی فشار فزاینده‌ای وارد کرده است.همچنین در شرایطی که آمار مبتلایان تازه در هر روز به ۲۰ هزار نفر رسیده است مقام‌های شهری برای فراهم کردن فضای کافی جهت برپایی مراکز قرنطینه با مشکل روبرو شده‌اند. شانگهای در هفته‌های گذشته مراکز نمایشگاهی و مدارس را به مراکز قرنطینه تبدیل کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ افزایش اخیر موارد ابتلا در چین، اگرچه نسبت به برخی از دیگر کشورها پایین است اما اجرای استراتژی "صفر مطلق" در واکنش به این همه گیری، این کشور را با چالش روبرو کرده و شماری از شرکت‌های بزرگ نسبت به پیامدهای اقتصادی این استراتژی ابراز نگرانی کرده‌اند.
برچسب ها: ویروس کرونا چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها