به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۳۳۲۱۵۱

برترین دانشگاه کانادا معرفی شد

برترین دانشگاه کانادا معرفی شد
گروه جامعه: بر اساس آخرین رتبه بندی اعلام شده موسسه کیواس، دانشگاه تورنتو به عنوان برترین دانشگاه کانادا انتخاب شد.به گزارش ایسنا، اخیرا نظام رتبه بندی "کیو اس"( QS) رتبه بندی جدیدی از دانشگاه‌های جهان منتشر کرده است. نتایج این رتبه بندی برای دانشگاه‌های کانادا نشان می‌دهد که دانشگاه "تورنتو" برترین دانشگاه این کشور است و در هفت رشته تحصیلی میان ۱۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.
 
این رشته‌ها شامل آموزش، موضوعات مرتبط با ورزش، آناتومی و فیزیولوژی، داروسازی و فارماکولوژی، فلسفه، پزشکی و پرستاری می‌شود.همچنین دانشگاه تورنتو در ۳۲ موضوع خاص، بین ۲۵ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. این موفقیت را تنها دانشگاه‌های هاروارد، کالیفرنیا، برکلی،استنفورد، کالیفرنیا، لس آنجلس، آکسفورد و دانشگاه کمبریج کسب کرده‌اند.

"مریک گرترلر"(Meric Gertler) رئیس دانشگاه تورنتو گفت: مایه خوشحالی است که می‌بینیم دانشگاه تورنتو به‌خاطر وسعت و عمق تخصص بی‌نظیرش در سه پردیس خود به‌طور مداوم شناخته می‌شود."تنها تعداد انگشت شماری از دانشگاه‌ها در جهان میزبان تعداد زیادی از رهبران در چنین رشته‌های گسترده‌ای هستند، و دانشمندان ما در دانشگاه تورنتو سزاوار این هستند که به جایگاه جهانی ما افتخار کنند."

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوع، عملکرد دانشگاه‌ها را در پنج زمینه گسترده - هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی و مدیریت - و ۵۱ موضوع خاص تجزیه و تحلیل می‌کند.این بر اساس نظرسنجی از دانشگاهیان (بیش از ۱۳۰ هزار نفر در سراسر جهان)، بازخورد کارفرما، استنادات تحقیقاتی در هر مقاله، شاخص H و شبکه تحقیقات بین‌المللی یعنی توانایی یک دانشگاه است.
به طور کلی، دانشگاه تورنتو در ۲۶ موضوع از ۴۸ موضوع که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده، پیشرفت کرده یا جایگاه خود را حفظ کرده است.پس از دانشگاه تورنتو که برترین عملکرد را در میان دانشگاه‌های کانادا داشته است، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه آلبرتا بهترین عملکرد را میان دانشگاه‌های این کشور داشته‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها