به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۳۳۲۲۵۴

فقر،گرانی،فساد و سلطه ظالمان،امتحان الهی است

فقر،گرانی،فساد و سلطه ظالمان،امتحان الهی است
گروه سیاسی: حجت الاسلام  فلاحتی گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، روز پانزدهم ماه مبارک رمضان در شبستان مصلای رشت در تفسیر آیه‌های ۱۰ و ۱۱ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه‌ها اظهار کرد: “(یاد آرید) وقتی که (در جنگ احزاب) لشکر کفار از بالا و زیر بر شما حمله ور شدند و آنگاه که چشم‌ها حیران شد و جان‌ها به گلو رسید و به وعده خدا گمان‌های مختلف بردید (مومنان حقیقی به وعده حق و فتح اسلام خوش گمان و دیگران بد گمان و ترسان بودند)” و “در آنجا مؤمنان امتحان شدند و (ضعیفان در ایمان) سخت متزلزل گردیدند”.

وی به جمعیت ۱۰ هزار نفری لشکر کفار در مقابل سپاه ۳ هزار نفری مسلمانان در جنگ احزاب اشاره کرد و افزود: دو گروه به خدا گمان داشتند و نخستین آن منافقان و بیماردلان بودند که منافقان عقیده داشتند مردم مدینه دیگر به استیصال می‌رسند اما گروه دوم مومنان بودند که گمان حسن و خوب داشتند و می‌پنداشتند خدا به طور قطع نصرت را از آن آنها خواهد کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان در جنگ احزاب امتحان و آزمایش شدند، خاطرنشان کرد: این سنت خداست که همه انسان‌ها باید امتحان شوند تا مومن از کافر و منافق جدا شود.حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، آزمایش و امتحان تمام انسان ها را سنت الهی خواند و بیان کرد: خدا مومن را می‌آزماید و در این راستا هر انسانی که بخواهد به مقام معنوی برسد باید از امتحان‌های الهی سربلند بیرون آید.

وی، امتحان را سنت جاری خدا بر انسان و جوامع بشری عنوان کرد و گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مومن همواره باید امیدوار به رحمت الهی و خوف از خدا باشد.
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۰:۰۱
دوره رییسی امتحان الهی است
دوره های قبل سوئ مدیریت! (386081)
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۳:۰۲
دوره ی ارجاع مردم به بهشتی که در اینده شما به مردم وعده می دادید مدتها است که گذشته است. (386085)
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۵:۴۲
ظلم فرعونیان هم برای بنی اسرائیل یک امتحان الهی بود، و همینطور بقیه ظالمان نسبت به مردمشون.
امتحان الهی بودن دلیل نمیشه بگی، مسئولین جامعه ناکارآمد نیستند.
بلکه این امتحان از طریق ظلم ظالمان اعمال شده، و تصمیم با مردمه، که ........ (386129)
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۶:۴۷
خیلی جالب وقتی بلایی سر بلاد کفر میاد میگن عذاب الهی ولی اگه همون بلا سرمردم ایران بیاد میگن امتحان الهی .واقعا ........... (386133)
یزدان خسروی
Europe
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۷:۳۱
خدایا خودت به فریادمان برس خدایا اقایان حکومتی پدرمردم ایران را با بی تدبیری بی کفایتی دراوردند خوردند بردند مردم را به خاک سیاه کشاندند حالا میگنن امتحان الهی هست اگرامام خمینی زنده بودند جرات میکردین این اراجیف رو به خوردمردم بدین خدایا دیگرامیدی به زندگی نداریم خودت بفریادمان برس (386136)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها