به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۳۳۲۳۰۱

جزئیات کنکور سراسری امسال اعلام شد

جزئیات کنکور سراسری امسال اعلام شد
گروه جامعه: وزیر علوم با تاکید بر اینکه کنکور برای رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌ها حذف شدنی نیست و داوطلبان برای ورود به این رشته‌ها به تلاش خود ادامه دهند، گفت: در حال حاضر امکان تحصیل در ۸۵ درصد از رشته‌های دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی وجود دارد اما ورود به رشته‌های پرطرفدار را نمی‌توانیم طبق سوابق تحصیلی مهیا کنیم.

محمدعلی زلفی‌گل به تشریح مهمترین برنامه‌های آموزش عالی در حوزه کنکور سهمیه ورود به دانشگاه‌ها و تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: شیوه اجرای کنکور در کشور ما توسط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و وزارت علوم نمی‌تواند در این زمینه ورود کند و صرفاً مجری، قانون است.
وی در ادامه به برنامه وزارت علوم درخصوص نحوه اجرای کنکور نیز اشاره و تاکید کرد: بنده به طور شفاف تاکید می‌کنم که کنکور برای رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌ها امکان حذف شدن ندارد و کسانی که داوطلب این رشته‌ها هستند و هدفشان کسب کرسی‌های رشته‌های پرطرفدار است باید با جدیت برای حضور در کنکور تلاش کنند چراکه آزمون برای ورود به این رشته‌ها حذف شدنی نیست و سوابق تحصیلی نمی‌تواند این امر را ارزیابی کند.

وزیر علوم تاکید کرد: اگر ظرفیت یک رشته خاص در یک دانشگاه خاص را مثلا ۱۰۰ نفر عنوان کنیم اما تعداد افرادی که براساس سوابق تحصیلی ارزیابی شوند بیش از ۱۰ هزار نفر با معدل ۲۰ متقاضی باشند چگونه می‌شود که این افراد را برای حضور در آن رشته خاص تفکیک کنیم بنابراین هیچ راهی برای حضور در رشته‌های پرطرفدار کنکور جز برگزاری کنکور وجود ندارد.

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه امکان حضور در بیش از ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی وجود دارد، گفت: براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توان برای حضور در این رشته‌ها سوابق تحصیلی تاثیر قطعی داشته باشد و نیاز به برگزاری کنکور نباشد اما برای رشته‌های پرطرفدار کنکور حتما باقی خواهد ماند.

سوالات آزمون کنکور سراسری امسال محتوایی است
پورعباس، رئیس سازمان سنجش: سوالات به صورت تصادفی انتخاب می شود و کاملا قرنطینه است و سعی کردیم سوالات غیر مرتبط در آزمون وجود نداشته باشد.به گفته وی، بیشترین داوطلب در آزمون سراسری امسال در گروه تجربی است؛ ۶۱ درصد شرکت کنندگان خانم هستند.

۴ تغییر مهم برای کنکور سراسری سال ۱۴۰۲
بر اساس اظهارات رئیس ازمان سنجش با حذف کنکور برای ورود به دانشگاه چند تغییر مهم انجام می‌شود:
زیرگروه‌ها حذف می‌شوند
دروس عمومی از آزمون سراسری حذف می‌شود
آزمون تخصصی حداقل دوبار در سال برگزاری می‌شود
تاثیر قطعی ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی سال دوازدهم
برچسب ها: کنکور سراسری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها