به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۳۳۲۳۲۴

شگفتی‌سازی قیمت لیر در بازار ارز /جدول

شگفتی‌سازی قیمت لیر در بازار ارز /جدول
گروه اقتصادی: قیمت لیر امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در نیمه اول معاملات کار خود را حوالی پله هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرد. دیروز قیمت لیر در بازار آزاد ارز هزار و ۸۹۰ تومان بود و درقیاس با اولین روز سال شاهد رشد ۶.۵ درصدی ارزش این اسکناس هستیم. رشد قیمت لیر در سال ۱۴۰۱ نسبت به دلار آمریکا، یورو و درهم امارات بیشتر بوده است. این موضوع خبر خوبی برای مسافرانی که قصد عزیمت به ترکیه را دارند، محسوب نمی‌شود. با این وجود اگر از یک سال قبل با نیت سرمایه‌گذاری لیر خریدید، باید ناراحت باشید. چون قیمت لیر از فروردین پارسال نزدیک ۳۶ درصد ریزش داشته است و بازدهی شش‌ماهه و سه‌ماه این اسکناس به‌ترتیب منفی ۳۴ و منفی ۹.۵ درصد به‌ثبت رسیده است.

قیمت لیر از ابتدای سال چقدر افزایش داشته است؟
 قیمت لیر در سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۱۵ تومانی داشته است. قیمت لیر درحالی معاملات امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین را با رقم هزار و ۸۹۰ تومان آغاز کرد که اولین روز سال هزار و ۷۷۵ تومان ارزش داشت. رشد ۱۱۵ تومانی قیمت لیر از ابتدای سال معادل ۶.۵ درصد محسوب می‌شود و این عدد بین سایر ارز‌های رایج بیشتر است. چون قیمت دلار از ابتدای فروردین با رشد ۵.۳ درصد به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده، درهم امارات با همین میزان رشد هفت هزار و ۵۴۰ تومان فروخته می‌شود و قیمت یورو با افزایش ۲.۷ درصد به ۲۹ هزار و ۸۴۰ تومان ارتقا پیدا کرده است. از ابتدای سال بیشترین قیمت لیر روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین هزار و ۹۲۵ تومان به‌ثبت رسید و کمترین قیمت اسکناس کشور ترکیه در بازار آزاد ارز تهران هزار و ۷۷۰ تومان بوده است. این عدد، قیمت لیر در پنج روز اول سال بوده که بازار ارز حالت تعطیل داشته است.

قیمت لیر از ابتدای سال در یک نگاه
قیمت لیر اول فروردین قیمت لیر ۳۰ فروردین بیشترین قیمت لیر در سال ۱۴۰۱ کمترین قیمت لیر در سال ۱۴۰۱ تغییر قیمت لیر در سال ۱۴۰۱ رشد قیمت لیر در سال ۱۴۰۱
هزار و ۷۷۵ تومان هزار و ۸۹۰ تومان هزار و ۹۲۵ تومان هزار و ۷۷۰ تومان ۱۱۵ تومان افزایش ۶.۵ درصد رشد
 

قیمت لیر در بازه‌ سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله
قیمت لیر طی یک سال گذشته در بازار آزاد ارز تهران نزدیک ۳۶ درصد ریزش داشته است. درست یک سال پیش قیمت لیر در یک‌قدمی کانال سه هزار تومان قرار داشت و آن را دو هزار و ۹۸۵ تومان معامله می‌کردند، اما ارزش اسکناس ترکیه در بازار آزاد ارز تهران حالا هزار و ۸۹۰ تومان است. به گزارش فرارو، قیمت لیر هفته اول شهریور پارسال تا قله سه هزار و ۳۸۰ تومان بالا رفت و بالاترین قیمت آن از فروردین ۱۴۰۰ تا امروز محسوب می‌شود. در طرف مقابل کمترین قیمت لیر در یک سال گذشته هزار و ۶۸۰ تومان بوده است و این عدد ۲۹ آذر ۱۴۰۰ روی تابلو صرافی‌ها نقش بسته است. در بازه شش ماهه بازدهی لیر منفی ۳۴ است به‌شمار می‌رود. شش ماه قبل قیمت لیر در بازار آزاد دو هزار و ۸۸۵ تومان بود و نرخ هزار و ۸۹۰ تومانی فعلی آن از کاهش ۹۹۵ تومانی ارزش اسکناس ترکیه در تهران خبر می‌دهد. در سه ماه گذشته نیز بازدهی لیر حدود منفی ۱۰ درصد بوده است. چون قیمت لیر ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ روی پله دو هزار و ۹۰ تومان قرار داشت و نسبت به نرخ فعلی -هزار و ۸۹۰ تومان- دقیقا ۲۰۰ تومان عقب‌نشینی کرده است.

بازدهی قیمت لیر در بازه‌ سه‌ماهه، شش‌ماهه و یکساله
بازه قیمت لیر در شروع بازه قیمت لیر ۳۰ فروردین تغییر قیمت لیر بازدهی لیر
سه‌ماهه ( از ۳۰ دی ۱۴۰۰) دو هزار و ۹۰ تومان هزار و ۸۹۰ تومان ۲۰۰ تومان کاهش منفی ۹.۵ درصد
شش‌ماهه ( از ۳۰ مهر ۱۴۰۰) دو هزار و ۸۵۵ تومان هزار و ۸۹۰ تومان ۹۹۵ تومان کاهش منفی ۳۴ درصد
یک‌ساله ( از ۳۰ فروردین ۱۴۰۰) دو هزار و ۹۸۵ تومان هزار و ۸۹۰ تومان هزار و ۹۵ تومان کاهش منفی ۳۶ درصد
مرجع : فرارو
برچسب ها: لیر تركیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها