به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۳۳۲۴۰۱

زندگی مخفیانه سارقان در کوه‌های غرب کشور

زندگی مخفیانه سارقان در کوه‌های غرب کشور
گروه حوادث: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات دستگیری سارقان مسلح را تشریح کرد.
به گزارش ایلنا، سرهنگ نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در بازسازی از صحنه سرقت مسلحانه که ظهر امروز در میرداماد با حضور سارقان در محل انجام شد، گفت: این صحنه بازسازی پرونده درگیری همکاران شریف من در پلیس پیشگیری با سارقان مسلح است.

وی ادامه داد: این سرقت در ۱۶ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است. براساس مشاهدات عینی یکی از همسایه ها, در شب حادثه متوجه می شوند که باندی از سارقان مسلح که در حال حاضر در چنگال پلیس آگاهی و قانون هستند با تشکیل باند مجرمانه اقدام به ورود به دو منزل کرده اند.

وی ادامه داد: در منزل اول که در همین محدوده بوده به علت وجود وسایل ایمنی و حفاظتی مناسب قادر به ورود و شکستن در نمی شوند. متاسفانه در ورود بعدی به منزل دیگر با صاحب خانه مواجه شده و اقدام به فرار می کنند. در همین حین از روی جسارت وارد ساختمان دیگری می شوند که همسایه شاهد حرکات مشکوک آنها شده و با مرکز فوریت های پلیسی تماس می گیرد.

سرهنگ نثاری خاطرنشان کرد: همکاران بنده از پلیس پیشگیری در صحنه حاضر می شوند و متهمان به محض مشاهده ماموران شروع به تیراندازی می کنند و در این تیراندازی متقابل، متأسفانه دو همکار شجاع ما از ناحیه شکم و دست مجروح می شوند.

وی با بیان اینکه سارقان بلافاصله از صحنه جرم متواری می‌شوند، صریح کرد: پلیس آگاهی بر حسب وظیفه ذاتی خود اقدامات و رصدهای فنی خود را آغاز کرد و پس از ماهها تلاش موفق شد مخفیگاه‌های متهمان را که زندگی مخفیانه ای را در کوههای غرب کشور  آغاز کرده بودند شناسایی و در عملیاتی هماهنگ و موفق متهمان را در شهرستانهای مربوطه و تهران بازداشت کند. از این افراد مقادیری سلاح و تجهیزات کشف شد. همچنین در تحقیقات بعمل آمده به سرقت های مربوط اعتراف کردند و تحقیقات تکمیلی متعاقبا ادامه دارد.

سرهنگ نثاری خاطرنشان کرد: اعضای این باند سابقه دار بوده‌اند.وی تاکید کرد: این سرقت ها معروف است به سرقت های سرشبی. به هموطنان و همشهریان هشدار می دهیم که در حین خروج شان از منازل به صورت عصرگاهی و شامگاهی حتما توصیه های پلیس را مد نظر قرار دهند. حتما چراغی که به بیرون دید دارد را روشن نگه دارند این امر می تواند در ورود سارقان به منازل بازدارندگی ایجاد کند. چراکه به گفته خود سارقان، آنها به خانه هایی که می دیدند لامپ روشن دارند و یا از ایمنی کافی برخوردار هستند به هیچ وجه وارد نمی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها