به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۳۳۲۴۶۹

هزینه وام مسکن دوباره افزایش یافت

هزینه وام مسکن دوباره افزایش یافت
گروه اقتصادی: تسهیلات مسکن و وام جعاله برای برای مجردها و متاهل‌های تهرانی چقدر شد؟ بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۹۵ هزار و ۴۰۰، ۹۳ هزار و ۹۰۰ و ۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ  اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در، تیر، مرداد و شهریورماه سال گذشته با قیمت ۹۰ هزار و ۴۰۰، ۹۲ هزار و ۶۰۰ و ۹۲ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال ۱۴۰۰، ۸۹ هزار و ۷۰۰، در آبان ماه ۱۴۰۰، ۹۲ هزار و ۵۰۰ و در آذرماه سال ۱۴۰۰ نیز ۹۱ هزار تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت های ۹۳ هزار و ۷۰۰ و ۹۶  هزار تومان معامله می‌شود. این گزارش نیز بر اساس قیمت بهمن ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی
بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۶ هزار تومانی، ۳۸ میلیون و ۴۰۰هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۳۶۰  هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۳ میلیون و ۷۶۰  هزار تومان می‌رسد.زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۳۶۰هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها
سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و متاهل ها نیز باید ۶۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۱۱ میلیون و ۵۲۰  و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۲۳ میلیون و ۴۰  هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: وام مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها