به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۳۲۴۸۸

مردم در خرید کالای اساسی قدرت انتخاب ندارند

مردم در خرید کالای اساسی قدرت انتخاب ندارند
گروه اقتصادی: دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان گفت: در گذشته مردم در خرید کالاهای اساسی دقت می‌کردند چون حق انتخاب داشتند اما امروز مردم دیگر قدرت انتخاب ندارند و باید ببینند چه کالایی را می‌توانند بخرند.به گزارش ایلنا، قربان درویشی (دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان) با ابراز تاسف از اصرار بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: برخی مسئولان به جای آنکه به فکر متعادل کردن دخل و خرج مردم و کاهش هزینه‌های زندگی دهک‌های جامعه باشند، سعی در دامن زدن به گرانی و ایجاد بحران دارند. 

درویشی با بیان اینکه فقر به یک امر عادی تبدیل شده است، گفت: بدتر از فقر آن است که جامعه به سوی فقر مطلق و حتی فلاکت می‌رود و این زنگ خطری است که در آینده تمامی اقتصاد را درگیر خواهد کرد. وی با یادآوری اینکه یک روزی احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور قسم خورده بود که در این مملکت هیچ کس گرسنه نمی‌خوابد، گفت: اول آنکه باید درک درستی از گرسنگی داشته باشیم و دوم اینکه بدانیم آدم سیر چگونه سیر شده است. 
درویشی با ابراز تاسف از اینکه ثباتی در بازار عرضه و تقاضای کشور وجود ندارد، گفت: قیمت‌ها سر به آسمان کشیده و نظارتی بر بازار وجود ندارد. البته نمی‌توان گفت دولت سیزدهم بازار را رها کرده، اما نظارتی بر وضعیت قیمت‌ها که باعث بحران، تورم و گرانی شده، وجود ندارد و افسار اقتصاد در دست دلالان، محتکران، واسطه‌ها و رانت خواران است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با اعلام اینکه مگر می‌شود ظرف مدت چند ماه، قیمت ده‌ها و شاید صدها کالا دو یا چند برابر شود، گفت: مگر چقدر طول کشیده تا قیمت برنج، روغن، حبوبات، کالاهای اساسی، لبنیات، گوشت و… نه تنها دو برابر بلکه چند برابر شود؟ 

وی با اعلام اینکه در گذشته مردم در خرید کالاهای اساسی دقت می‌کردند چون حق انتخاب داشتند، گفت: امروز مردم دیگر قدرت انتخاب ندارند و باید ببینند چه کالایی را می‌توانند بخرند. درویشی گفت: معیشت مردم به قیمت اقلام خوراکی و نظارت بر آن‌ها بستگی دارد. دولت موظف است بازار کالاهای اساسی را تنظیم کند، بدین معنا که اگر برنج، چای، روغن، حبوبات یا دیگر کالاهای اساسی در بازار کم است، اقدام به واردات آن کند، تا بازار متعادل شود. این در حالی است که قیمت کالاها را وارد کنندگان و توزیع کنندگان تعیین می‌کنند و دولت فقط نظاره‌گر است. 

وی در خصوص افزایش قیمت کالاها گفت: قیمت روغن رشد سرسام آوری پیدا کرده، اما هنگامی که رد پای آن را دنبال می‌کنیم، متوجه می‌شویم که دانه‌های روغنی مورد نیاز کارخانه‌های روغن کشی از خارج وارد می‌شود و چون دولت ارز دولتی را حذف کرده، قیمت‌ها سرسام‌آور شده و تاثیر خود را بر کالاهای دیگر گذاشته است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها