به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۳۲۵۲۷

نتفلیکس ۲ میلیون کاربر از دست می‌دهد

نتفلیکس ۲ میلیون کاربر از دست می‌دهد
گروه فرهنگی: پیش‌بینی می‌شود سامانه نمایش آنلاین نتفلیس در سه ماه دوم سال جاری میلادی، دو میلیون نفر دیگر از کاربران خود را از دست بدهد.به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام نتفلیکس این سامانه نمایش آنلاین طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی با ریزش ۲۰۰ هزار نفری مخاطبان خود رو به رو بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سه ماه دوم امسال دو میلیون دیگر از مشترکان خود را نیز از دست خواهد داد. 
 
در ژانویه، نتفلیکس گزارش داد که در پایان سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲۲۱.۸۴ میلیون مشترک داشته است اما  در طول دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲ و در بازه زمانی که شامل پخش فصل دوم «بریجرتون» و «پروژه آدام» بود، مجموع کاربران این سامانه به ۲۲۱.۶۴ میلیون مشترک کاهش یافته است. این نخستین باری در ۱۰ سال گذشته است که نتفلیکس مشترکان خود را طی یک بازه زمانی سه ماه از دست داده است. نتفلیکس همچنین اعلام کرده بدون احتساب کاهش کاربران در روسیه، جایی که خدمات خود را به دلیل تهاجم به اوکراین قطع کرده، در سه ماهه اول امسال ۵۰۰ هزار نفر کاربر اضافه کرده است. 

این سامانه پیش از این پیش‌بینی کرده بود که در سه‌ماهه اول، ۲.۵ میلیون کاربر اضافه کند، در حالی که تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند که نتفلیکس در سه ماهه اول در مقایسه با ۳.۹۸ میلیون مشترک در دوره قبل، ۲.۸ میلیون مشترک جدید در سراسر جهان در سه ماهه اول اضافه کند. نتفلیکس دلیل کاهش تقاضا را افزایش رقابت با دیگر سرویس‌های آنلاین و همچنین به اشتراک گذاری رمز ورود به این سامانه از سوی کاربران اعلام کرده است. 
ارزش هر سهم نتفلیکس در روز سه‌شنبه ۳۴۸.۴۲ دلار بود اما با اعلام خبر کاهش کاربران آن در سه ماه اول سال ۲۰۲۲، ارزش سهام نتفلیکس با کاهش ۲۲ درصدی همراه شد.
برچسب ها: کمپانی نتفلیکس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها