به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۳۳۲۵۵۴

کره‌شمالی برای یک رژه بزرگ تدارک می‌بیند

کره‌شمالی برای یک رژه بزرگ تدارک می‌بیند
گروه بین الملل: در آستانه یک سالروز مهم در پیونگ‌یانگ، تصاویر ماهواره‌ای آمریکا حاکی از آن است که ظاهرا کره شمالی در آخرین مراحل آماده‌سازی رژه نظامی با حضور تعداد کثیری از نیروهایش است.
رادیو آسیای آزاد با استناد به تصاویر ماهواره شرکت آمریکایی «پلنت لبز» اعلام کرد که بیش از ۱۲ هزار سرباز در محوطه‌ای در پایگاه هوایی «میریم» پیونگ‌یانگ تجمع کرده بودند.این منطقه معمولا به عنوان مکان محرمانه تمرین رژه کره شمالی شناخته می‌شود. این تصاویر در روز یکشنبه و یک هفته پیش از نودمین سالروز تاسیس ارتش شبه جزیره کره به ثبت رسیدند.با توجه به اینکه جمعیت زیادی در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ مشاهده شد، این بدین معناست که رژه کره شمالی در آخرین مراحل خود است.مقامات نظامی و اطلاعاتی کره جنوبی احتمال برگزاری رژه‌ای عظیم در دوشنبه هفته آینده را بررسی کرده و همچنین احتمال برگزاری این مراسم در هنگام شب را رد نمی‌کنند.اگر این رژه برگزار شود، کره شمالی می‌تواند از آن برای به نمایش گذاشتن تسلیحات استراتژیک خود از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و موشک‌های بالستیک پرتاب‌شونده از زیردریایی استفاده کند. یک منبع آگاه در سئول پیش‌بینی می‌کند که کره شمالی بیش از ۲۰ هزار تن از نیروهایش را در این رژه به خدمت گرفته و از خودروهای زنجیری مانند خودروهای زرهی و غیره استفاده کند.
روز جمعه کره شمالی صد و دهمین سالروز تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور را با رقص گروهی و آتش‌بازی جشن گرفت، اما خبری از رژه نظامی نبود.




 
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها