به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۳۳۲۵۸۹

۱۲ میلیون نفر در اوکراین آواره شدند

۱۲ میلیون نفر در اوکراین آواره شدند
گروه بین الملل: مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل متحد، در جلسه توجیهی خود در شورای امنیت گفت که بیش از ۱۲ میلیون نفر در اوکراین به دلیل جنگ به اجبار آواره شده‌اند که از این تعداد تقریبا ۵ میلیون نفر در کشور‌های همسایه هستند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۱۲ میلیون نفر به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین آواره شده اند.به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنتونیو ویتورینو، مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل متحد، در جلسه توجیهی خود در شورای امنیت گفت که بیش از ۱۲ میلیون نفر در اوکراین به دلیل جنگ به اجبار آواره شده‌اند که از این تعداد تقریبا ۵ میلیون نفر در کشور‌های همسایه هستند.

ویتورینو با اشاره به اینکه با افزایش حملات روسیه در اوکراین، نیاز‌های روانی بزرگسالان و کودکان افزایش می‌یابد، گفت که زنان و کودکان باید در برابر قاچاق انسان، سوء استفاده و خشونت جنسی محافظت شوند.

ویتورینو با بیان اینکه بیش از نیمی از کودکان در اوکراین آواره شده‌اند، از کشور‌هایی که میزبان کودکان اوکراینی هستند، خواست تا به شناسایی خردسالان بدون همراه کمک کنند و آن‌ها را با خانواده‌ها و اقوامشان ملحق کنند.
ویتورینو خواستار پایان دادن به تبعیض علیه همه پناهجویان شد و اظهار داشت که تبعیض بر اساس نژاد، قومیت، ملیت یا وضعیت مهاجر غیرقابل قبول است.کلی کلمنتز، مسئول کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز گفت که تعداد پناهجویان اوکراینی به ۵ میلیون نفر رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها